וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקלה במצור? ישראל העבירה קטשופ לעזה

יהושע בריינר

20.6.2010 / 13:25

לפי דו"ח של האו"ם, ישראל התירה לשתי משאיות עמוסות ברוטב המפורסם להיכנס לעזה. כמו כן דווח כי ישנה עלייה של 17% במספר המשאיות שנכנסות לעזה. הפלסטינים זכו לקבל גם מיונז, שרוכי נעליים וחומרי בנייה

ישראל התירה בשבוע שעבר לראשונה מאז תחילת הסגר על עזה את כניסתן של שתי משאיות עמוסות בקטשופ לטובת תושבי הרצועה, כך עולה מדו"ח של האו"ם שפורסם במהלך סוף השבוע. זוהי הפעם הראשונה שישראל מתירה את כניסת הרוטב הפופולרי, שנחשב עד עתה למותרות, זאת במסגרת ההקלות על הסגר. בנוסף לכך מאשרים גורמי ביטחון כי מלבד קטשופ, הותרו הכנסת מספר תוספי מזון וכן רטבים נוספים שלא פורטו.

בשבוע שעבר אישרה ישראל שורה של הקלות בסגר על עזה, במסגרתם יותרו כניסתם של מספר מוצרי מזון וחפצים שימושיים שכניסתם לא הותרה עד כה. מדו"ח של ארגון 'גישה' עולה, כי בשבוע שעבר נכנסו לרצועה דרך מעבר הגבול בכרם שלום גם מיונז, שרוכי נעליים, חוטים, סיכות וכן רשתות וחבלים לטובת חממות החקלאים בעזה. כדי שיהיה דבר מה לטבול בקטשופ, הותרה כניסת צ'יפס לעזה בתחילת החודש, כך על פי דו"ח ארגון 'גישה'.

בדו"ח האו"ם מציינים כי בשבוע האחרון התירה ישראל כניסה של 573 משאיות סחורה לרצועת עזה, כמות גדולה ב-17% ממספר המשאיות בשבוע שקדם לכך. בנוסף, המשיכה ישראל הכנסת זכוכיות, אלומיניום, עץ ובטון לטובת פרויקט בנייה של האו"ם בחאן יונס לבניית 151 יחידות דיור, אולם על פי הדו"ח, סך החומרים שהתירה ישראל לטובת הפרויקט מהווים רק 20% מהכמות הנחוצה להשלמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully