וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: לא נכבד החלטות שמנוגדות לתורה

16.6.2010 / 15:35

פסיקת בג"ץ בנוגע להפרדה בעמנואל, עמדה במוקד עימות מילולי בכנסת. ח"כ גפני: "לא נכבד פסקי דין שינגדו את דרך התורה. לא יהיה מנוס מלחשוב מה היה במדינות שמכניסות יהודים עם זקן ופאות לכלא". ח"כ הורוביץ הגיב: "אתה משווה את זה לנאצים? אתה פרובוקטור בגרוש"

חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה) וניצן הורוביץ (מרצ) התעמתו בצהרים (רביעי) בכנסת על רקע פרשת ההפרדה בבית הספר החרדי בית יעקב בעמנואל. במהלך דיון על הצעה לסדר שהגיש ח"כ אליעזר מוזס (יהדות התורה) בנושא "התערבות מערכת המשפט בחינוך תלמידות בית יעקב בעמנואל", חזר ח"כ מוזס על ההשוואה בין "פסיקת בג"ץ לשלטון הבולשביקי".

ח"כ גפני הביע הסכמה עם הדברים ואמר כי "הנושא הוא איננו עדתי. אז החליט בית המשפט שזה עדתי. אנחנו לא נכבד פסקי דין שינגדו את דרך התורה. פשוט לא נכבד. לשר החינוך יש אפשרות למנוע את המציאות שאנשים בקבוצה גדולה הולכים לבית סוהר. השר צריך למנוע את המצב הזה שבו התמונות הללו יתפרסמו בכל העולם. לא יהיה מנוס מלחשוב מה היה במדינות אחרות שמכניסות יהודים עם זקן ופאות לכלא. בושה".

בתגובה לכך קרא לעברו ח"כ הורוביץ: "אתה משווה את זה לנאצים? אתה פרובוקטור בגרוש". גפני לא נותר חייב ואמר להורוביץ: "תסתום את הפה, תלך גם אתה לבית הסוהר. ההתלהמות בין השניים הסתיימה כאשר הורוביץ כינה את גפני: "בור ועם הארץ". בתחילת הדיון אמר ח"כ מוזס כי "מחר גדולי ישראל ילוו עד שערי בית הכלא את 86 ההורים, שבית המשפט החליט להכניסם לכלא. הם יבואו עם התינוקות ובשערי בית הכלא השוטרים ייאלצו להפריד את ילדיהם מההורים. התמונות האלו יזכירו לכם משהו? איפה הפרידו הורים וילדים? זה מה שיקרה מחר בבוקר אם לא נתעשת".

עוד אמר ח"כ מוזס: "רוצים להיכנס לתוכן החינוך שלנו. אולי תיכנסו גם לתוכן התפילה שלנו? מחר תמצאו שם גם הורים יוצאי עדות המזרח. זה היה על רמה דתית ולא רמה עדתית. אתם יודעים מתי שלחו הורים בגלל חינוך לכלא? זה היה במשטר הבולשביקי. איך אפשר להביט בעיניים של ההורים האלה מחר? הייתי מציע לבית המשפט העליון ליטול קורה מבין עיניו. יש שם שופט מזרחי אחד מתוך 15. מאז קום המדינה היו ארבעה שופטים ספרדיים בלבד בבית המשפט העליון. יהיה מפגן גדול שיהיה אם כל ההפגנות בישראל, כי את הרוח אי אפשר לנצח".

שר החינוך גדעון סער שדיבר אחרי ח"כ מוזס אמר: "אני מצטער על הדברים של מוזס לגבי האסוציאציות. האנלוגיה הזו לא במקום. מקווה שתהיה התעשתות בכיוון של כיבוד פסק הדין. הפתרון הוא לא כל כך מורכב, במיוחד כשמדברים על שנת לימודים שמסתיימת בעוד שבועיים, אינני רואה מדוע לא לקיים את הפסיקה. פסק דין איננו נתון לשיקול דעת של אזרחים אם הם מקיימים או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully