וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ספרדים בעמנואל: "לא היתה כל אפליה"

גיל סימה

16.6.2010 / 14:10

מספר הורים מהעדה הספרדית בעמנואל מתרעמים על החלטת בג"ץ ומתכוונים להיכנס לכלא יחד עם ההורים האשכנזים. "מי שעמדה בקריטריונים - איש לא עמד בדרכה"

"האם אנחנו חיים במדינה שאחמדינג'ד הוא זה שקובע עבורנו?", שאל היום (רביעי) מאיר אלמליח, בן העדה הספרדית ביישוב עמנואל אשר מחר, אם לא יקרה משהו לא צפוי, יתייצב בשער הכניסה לבית הסוהר עם אשתו ובנו בן החודש וחצי. "אלה ימים קשים, אני מסתכל לשבעת ילדיי בעיניים ומנסה להסביר להם שכל חטאי היה לבחור את החינוך המיוחד עבורם", אמר.

כשהם עסוקים בלארוז מזוודות לקראת כניסתם לשערי הכלא מתכוננים 44 זוגות ההורים לתנאים החדשים אשר יהפכו מחר לצערם לשגרת חייהם לימים הקרובים. "יש לנו מקרים מיוחדים: יש ילד אוטיסט ויש ילד ילד פגוע מוח או עם מום בלב, נשים מיניקות שאינן יכולות לעזוב את תינוקותיהן מחשש לפגיעה בריאותית", מסביר נציג ההורים, חבר קהילת סלונים והעדה החסידית, יצחק ויינברג.

אחדים מההורים, בני העדה הספרדית יצטרפו מחר להורי העדה החסידית כשהם מבהירים שוב ושוב - לא הייתה אפליה. "אם בת משלנו, תקרא לזה ספרדית, רצתה להתקבל לבית הספר של העדה החסידית והיא עמדה בתקנון, לא היה אף אדם שעמד בדרכה", אמר אלמליח. "זוהי מדינת דיקטטורה, תראו מה שקורה באירן, אנחנו לא שונים מהם. כל הזמן אומרים מדינת דמוקרטיה וחופש, אני עדיין מחפש את זה", אמר.

"זוהי החלטה חסרת לב ורחמים, אין בה כל רצון להתחשב באנשים, פשוט מנסים לכפות עלינו את חינוך ילדינו וגם כשאנחנו כבר אומרים בצורה ברורה שאין לנו כל בקשה לקבל שקל מהמדינה אומרים לנו: 'לא, אתם תלמדו ותחנכו את הילדים שלכם כמו שאנחנו רוצים'", הוסיף אלמליח. שתיים מבנותיו למדו במגמה החסידית שבבית הספר בית יעקב ביישוב החרדי ולאור האירועים עברו ללמוד בבית ספר בבני ברק.

ההורים לא מוכנים להיכנע לפסיקת בג"ץ ומסבירים שהעץ כבר גבוה מאד מכדי לרדת ממנו. "מה לא עשיתי? פניתי למשרד החינוך לקבל אישור ל'מוסד פטור' וגם את זה לא הסכימו, לא ביקשתי שקל שיתקצבו אותנו אבל אמרו לי: 'לא, זה לא מקובל עלינו'", אמר ויינברג והוסיף: "היו אנשים שהקריבו את חייהם לדת אז גורלנו הוא לכלא: נגיע גם אליו".

במשרד החינוך ממשיכים להבהיר שהם יפעלו על פי כל החלטה ישנה כחדשה של בג"ץ כשבשיחות סגורות הם גם מוסיפים שבימים האחרונים מלבים ההורים את היצרים ומבקשים לרכוש לעצמם אהדה בקרב כלל הציבור. בתוך כך, פורסם הבוקר ברשת 'קו עיתונות דתית' שבקרוב תוקם קרן אשר מקורה יהיה בחסידי סאטמר אשר תפקידה יהיה לאתר מוסדות חינוך חרדיים המבקשים להתנתק מקבלת התקצוב של משרד החינוך ולהעביר להם במשך שנתיים תקצוב מלא אשר יהיה בגובה של המשרד.

  • עוד באותו נושא:
  • עמנואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully