וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: למה לא הועברו תמונות מזירת רצח קרפ?

16.6.2010 / 11:22

השופטים שדנים בתיק הרצח של אריק קרפ, שהוכה למוות בחוף תל ברוך בת"א, נזפו בנציגי המשטרה, שרק בימים האחרונים העבירו לנציגי התביעה וההגנה 182 תמונות שצולמו בזירת הרצח. "המצב כפי שאירע היום אסור לו שיקרה שוב"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, קריינות: רועי כ"ץ, עריכה: יאיר דניאל)

השופטים במשפט הרצח של אריק קרפ נגד המשטרה. השופטים דרשו הבוקר (רביעי) ממפקד מחוז תל אביב של המשטרה ומראש צוות חקירת הרצח להבהיר לבית המשפט כיצד מתרחשות תקלות חמורות בהעברת חומרי חקירה לצוות ההגנה וכיצד בכוונתם לפעול כדי לוודא שהדבר לא יישנה בתיקים נוספים. דברי השופטים נאמרו לאחר שבימים האחרונים התגלו 182 תמונות חדשות מזירת הרצח שלא הועברו לידי הפרקליטות ולידי ההגנה.

עורכי הדין אשר חן, משה מרוז וגיל פרידמן, שמייצגים את הנאשמים ברצח, ביקשו מבית המשפט לדחות את המשך הדיונים כדי לאפשר להם ללמוד את חומר הראיות החדש. לטענתם, מדובר במחדל חמור של המשטרה. הם הוסיפו שייתכן כי ייאלצו לחקור מחדש עדים שכבר הופיעו בבית המשפט.

מנחם מזרחי, התובע בתיק, אמר שאין ספק שחומר החקירה היה צריך להימסר לסנגורים כבר בתחילת המשפט. אולם לדבריו, התמונות החדשות התגלו רק באחרונה בעת שהוא קיים שיחת רענון עם עד מהמז"פ שסיפר לו עליהן. התמונות ככל הנראה לא הועברו ממחשבו לצוות החקירה. הוא הוסיף, שלא מדובר בחומרים בעלי השפעה על התיק, מכיוון שתמונות דומות של כתמי הדם ושל מצב הנאשמים באותו הערב כבר הועברו לידי ההגנה.

הסברים אלה לא הניחו את דעתם של השופטים. "אין צורך להכביר מילים בדבר החשיבות שיש להעברת החומר הראייתי לסנגורים מבעוד מועד. דהיינו בטרם עולה העד הראשון להעיד בפני בית המשפט", אמרו השופטים נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יוסף. "אם חשוב הדבר בכל תיק, חשוב הוא שבעתיים בתיק שלפנינו שיש בו מורכבות ראייתית גדולה ביותר ואף חשיבות ציבורית בנושאים המועלים בדיון". השופטים הבהירו כי לא ייתכן שחומר כה רב יעבור להגנה בשלב כל כך מאוחר והוסיפו שההסברים שנתן התובע מוטב היה שלא יישמעו. הם דרשו לקבל הסברים גם מהמשטרה. "המצב כפי שאירע היום אסור לו שיקרה. בעיקר לא בתיק שהמשטרה עצמה מייחסת לו חשיבות כה רבה".

אשתו של קרפ, שרה, הגיבה בזעם על הדברים. "הם ממציאים שקרים מזה הם מתפרנסים. רצחו בן אדם בדם קר מולי ומול הבת שלי. הם עושים מזה קרקס שיתביישו", אמרה האלמנה. עורכת הדין טלי אייזנברג ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, שמייצגת את משפחת קרפ, הצהירה כי "השאלה האם היה מחדל משטרתי היא שאלה חשובה. אבל זה לא הסיבה שבית המשפט התכנס היום ואין בזה השפעה על האחריות של הנאשמים".

אריק קרפ נהרג ב-14 באוגוסט אשתקד בזמן ששהה עם אשתו ובתו אנטליה בטיילת של חוף תל ברוך בתל אביב. שלושה צעירים הועמדו לאחר מכן לדין באשמת רצח: ג'מיל עדס, בן 25, עבדל רחמן עדס, בן 21, וקטין נוסף בן 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully