וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: אין לנו מרחב תמרון בעניין ברודצקי

ראש ממשלת פולין דונלד טוסק אמר כי הוא מקווה להימנע מתקרית עם ישראל בשל כוונת ארצו להסגיר את האיש החשוד כסוכן מוסד לגרמניה. "העניין רגיש, החוק לא משאיר מרחב תמרון"

ראש ממשלת פולין דונלד טוסק אמר אמש (שלישי) שהוא מקווה להימנע מתקרית דיפלומטית עם ישראל, בשל כוונתה של ורשה להסגיר לגרמניה את אורי ברודצקי, החשוד כסוכן מוסד שזייף מסמכים במסגרת ההתנקשות בחייו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח.

"אני לא צריך להסביר לאף אחד כמה עדין הנושא הזה, בהתחשב בקשר ההיסטורי המשולש שבין פולין, ישראל וגרמניה. אבל החוק לא משאיר מקום רב לתמרון. אנחנו לא רוצים שלמקרה הזה תהיה השפעה שלילית על יחסי פולין-ישראל ופולין-גרמניה", צוטט ראש הממשלה הפולני בסוכנות הידיעות הצרפתית.

היום תדרוש ככל הנראה הפרקליטות בפולין להסגיר את ברודצקי לידי הרשויות בגרמניה. עם זאת, מרגע שתוגש העתירה, בית המשפט יוכל לגבש את עמדתו בנושא תוך 40 יום.

ברודצקי נעצר בידי הרשויות בפולין בתחילת החודש לבקשת גרמניה כאשר נחת בוורשה בחשד שעזר לחבר בחוליית החיסול בדובאי להשיג דרכון גרמני. לפי הדיווח, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של "מיכאל בודנהיימר".

מאוחר יותר טענה משטרת גרמניה כי הדרכון הגרמני בו השתמשו חברי חוליית החיסול היה אמיתי, אך נטען כי זהותו של בודנהיימר נגנבה. שגרירות ישראל בפולין ביקשה מהרשויות במדינה לא להסגיר לידי גרמניה את ברודצקי.

עדכון ראשון: 22:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully