וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: הורי התלמידות שיפרו הצו - לכלא

גלעד גרוסמן, פנחס וולף וגיל סימה

15.6.2010 / 17:40

שופטי בג"ץ החליטו כי הורי התלמידות בבית הספר החרדי בעמנואל שמסרבים להשיב את ילדותיהם לבית הספר במגמה המשולבת יישלחו לשבועיים מאסר בגין ביזיון בית המשפט. יהדות התורה: "רק ברוסיה הבולשביקית היו נשלחים הורים לכלא בעוון חינוך יהודי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

שופטי בג"ץ החליטו היום (שלישי) כי ההורים האשכנזים ששלחו בעבר את בנותיהם למגמה החסידית בבית הספר לבנות בעמנואל, ומסרבים בניגוד להחלטת בית המשפט לשלוח כעת את בנותיהם למגמה המשולבת, יישלחו לשבועיים מאסר בגין ביזיון בית המשפט. זאת אם לא יודיעו בכתב לבית המשפט עד מחר על כוונתם לקיים את ההחלטה הקודמת של בית המשפט לשלוח את בנותיהם למגמה המעורבת.

שופטי בג"ץ כתבו בהחלטתם כי "היננו עדיין תקווה שבישראל לא יידרשו אמצעים חריפים להם נזקקו בארה"ב לאכיפת פסק הדין שבמסגרתו בוטלה שם בתחום החינוך הדוקטרינה של נפרד אבל שווה". השופטים אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר הוסיפו שההורים נמנים עם חסידות "סלונים" וציטטו את האדמו"ר מסלונים שקרא לספרו נתיבות שלום - להזכיר לכל ש"תורת ישראל דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס אמר בתגובה להחלטת בג"ץ על ההפרדה העדתית בעמנואל, כי "פסיקות הבג"ץ נגד הציבור החרדי מחריפות והולכות. שליחת ההורים לכלא מזכירה משטרים אפלים. רק ברוסיה הבולשביקית היו נשלחים הורים לכלא בעוון חינוך יהודי. אנו מחזקים ומגבים את ההורים. נתייצב עימם בשערי הכלא".

גם גורמים נוספים בקרב הציבור החרדי הביעו זעם עקב ההתפתחויות בפרשת הפרדת תלמידות בית הספר לבנות 'בית יעקב' בעמנואל. "כל ההתלהמות הזאת היתה מיותרת לחלוטין", אמר גורם בקרב העדה החרדית בהתייחס לפרשה. "אם רוצים לעשות מלחמות לא חייבים ליצור מחיצות והפרדות אשר גם אם לא היו על רקע עדתי הן רק מציגות אותנו באור שלילי", הוסיף.

בימים הקרובים צפויה להתכנס ועדת רבנים מיוחדת האמורה להחליט מהם הקריטריונים הברורים לחינוך של בני קהילת "סלונים" אליהן משתייכות התלמידות, בנות העדה האשכנזית. עד כה הופרדו התלמידות האשכנזיות במגמה החסידית מהתלמידות הספרדיות, הפרדה שנאסרה לאחרונה על ידי בג"ץ.

בינתיים שומרים הורי התלמידות בנות העדה החסידית האשכנזית על שתיקה ולדברי נציגם, יצחק ויינברג הדבר נעשה לאור דרישה של רבניהם אשר הורו להם שלא להתראיין או לצאת בהצהרות.

גורמים בעדה החרדית הביעו תמיהה על העובדה שמורותיהן של התלמידות אשר הועברו ללמוד בבית ספר פיראטי סמוך ממשיכות ללמד את תלמידות העדה הספרדית בבית הספר 'בית יעקב'. "איך מורה אשר שולחת את הבת שלה לבית ספר הנוהג בשיטת חינוך דתית מחמירה ממשיכה ללמד את מי שנחשבת בעיניה כפסולה ללמוד יחד עם בתה?", שאל גורם בקרב מוסדות החינוך התורניים בעדה.

נציג ההורים יצחק ויינברג, לא הכחיש כי זה המצב הנוכחי, והסביר כי "גם בנות שאנחנו אומרים שהן לא מתאימות ברמה החינוכית או הערכית למה שאנחנו מאמינים בו, זקוקות לחינוך וכל המטרה שלנו הייתה שלא לזרוק אותן מבית הספר. אני יכול לומר לך למשל שבבני ברק ישנן הרבה מורות המלמדות ציבור אשר מבחינה דתית לא מתאים לערכים שלנו, מה עניין שמיטה להר סיני?".

פרקליטם של ההורים החסידיים, עורך הדין מרדכי גרין הסביר כי לכולם ברור שאין מדובר בעניין דתי. "האם יש זכות לבית המשפט לכפות על אזרח ללכת לבית ספר אחד מתוך כלל בתי הספר? אנחנו סבורים שזוהי פגיעה חוקתית בעיקר לאחר שההורים הצהירו שהם לא יהיו זקוקים לתקצוב ממשרד החינוך", אמר.

עורך הדין גרין התייחס גם למורות המלמדות את בנות העדה הספרדית אך עדיין שולחות את בנותיהן לבית ספר נפרד. לדבריו, "זה מוכחש עובדתית וגם בית המשפט הוציא את המורות מהתמונה בין היתר בגלל שזה נפסק".

עדכון ראשון: 15:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully