וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: המשט - ניסיון דה לגיטימציה לישראל

רא"ל גבי אשכנזי נאם בערב הוקרה לפצועי חיל הרגלים, ואמר כי הוא משוכנע שלוחמי השייטת שהשתלטו על המשט לעזה, פעלו באופן ראוי ונכון

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכת וידאו: דורון שטיין)

"אנו מצויים כעת בעיצומם של תהליכי תחקור והפקת לקחים מאירועי המשט, אולם כעת אני יכול לומר ללא ספקות וללא סייגים, כי הלוחמים פעלו באופן ראוי ונכון בהתחשב בסכנה שנשקפה להם", כך אמר אמש (ראשון) הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, בנאום שנשא בערב הוקרה לפצועי חיל הרגלים בהרצליה.

לדברי אשכנזי, "העימות בינם לבין פעילי הטרור שהיו על האונייה, הוא חלק ממסע כולל, מתוזמן וממומן של דה לגיטימציה, מסע שלא החל במשט ולא הסתיים בהגיען של הספינות לנמל אשדוד. המדינות הניצבות מולנו במאבק הזה, ובראשן אירן, מנסות להביך את מדינת ישראל, ממשלתה ואזרחיה באמצעות פרובוקציות אלימות ואחרות בלב ים, בבתי דין בינלאומיים, בתקשורת הבינלאומית ובמוסדות וארגונים שונים".

הרמטכ"ל הוסיף כי "רק אם נהיה מאוחדים, מלאי אמונה בצדקת הדרך ובזכותנו להבטיח חיים וביטחון לתושבי מדינת ישראל, רק כך נוכל לנצח. בזכותם של לוחמים כלוחמי השייטת, נוסיף למלא את משימתנו נאמנה, תוך שמירה על הערכים המייחדים את עם ישראל לאורך הדורות".

הבוקר הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי צוות ישראלי בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, יבדוק את אירועי המשט. נתניהו גם אמר לשרי מפלגתו כי ישראל מתואמת עם הממשל האמריקאי בכל הנוגע לאופיו של צוות הבדיקה ולסמכויותיו. לדבריו, המגעים עם נציגי הממשל נמשכו עד לשעת לילה מאוחרת.

בתוך כך הודיע שר הביטחון אהוד ברק כי הוא מבטל את נסיעתו הצפויה לפריז, בירת צרפת, זאת עד לאחר הקמת ועדת הבדיקה לאירועי המשט. במסגרת נסיעתו היה אמור ברק להשתתף בתערוכת יורו-סאטורי, בה יוצגו אמצעי לחימה של התעשיות הביטחוניות בישראל ומכל העולם.

עדכון ראשון - 22:31 13.6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully