וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במקסיקו: שוטר אמריקאי הרג נער בגבול

המתיחות בין מקסיקו לארצות הברית סביב ההגירה הלא-חוקית עולה מדרגה. ממשלת מקסיקו מאשימה איש משמר הגבול האמריקאי בהרג נער ששיחק בצד המקסיקני של הגבול

שלטונות מקסיקו דורשים לקיים בארצות הברית חקירה על נסיבות מותו של נער מקסיקני שככל הנראה נורה בידי סוכן במשמר הגבול האמריקאי.

עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי סרג'יו הרננגז, בן 14, נורה מתחת לגשר המחבר בין העיר אל פאסו בטקסס לחוארז, עיר הסובלת מאלימות רבה עקב מלחמות בין כנופיות סמים. העדים אמרו כי הרננדז שיחק עם חבריו כשהסוכן ירה בו. משמר הגבול אמר כי אחד מסוכניו ירה בנשקו אחרי שנזרקו לעברו אבנים.

"אנו מגנים בחריפות את מותו של הקטין סמוך למעבר הגבול הבינלאומי בחוארז, כשאיש משמר הגבול ירה בקבוצה של מהגרים שככל הנראה זרקו אבנים", מסר משרד החוץ של מקסיקו. "שימוש בכלי נשק חם בתגובה להתקפה באבנים הוא שימוש לא-פרופורציונלי של כוח מצד גורמים שקיבלו אימון".

סוכנות הבולשת הפדרלית FBI מסרה כי היא חוקרת את האירוע. לדבריה, שני בני אדם נעצרו והאחרים ברחו בחזרה למקסיקו כשהם זורקים אבנים, וכי הסוכן היה תמיד בצד האמריקאי של הגבול.

קשוחים נגד מהגרים לא-חוקיים

מדי שנה מאות אלפי מקסיקנים מסתננים לארצות הברית. אמו של הרננדז הכחישה טענות כי הוא ניסה לעבור לטקסס. "הוא לא ניסה לעבור לאל פאסו, זה לא נכון, הוא היה כאן במקסיקו. הם הרגו אותו במקסיקו", היא אמרה.

יחסי ארה"ב-מקסיקו הפכו למתוחים סביב נושאי הגירה בלתי חוקית והיחס לו זוכים מקסיקנים ממשטרת הגבולות האמריקאית. בשבוע שעבר פרסמה ממשלת מקסיקו הודעת מחאה דומה, בשל מותו של מהגר מקסיקני לאחר שקיבל שוקים חשמליים מסוכנים אמריקאים שניסו לגרש אותו. מקסיקו גם כועסת על הקשחת החוקים נגד מהגרים לא חוקיים במדינת אריזונה, שגם לה גבול עמה. לפי החוק החדש, שוטרים מחויבים לבדוק את מעמדו של כל מי שנראה להם כשוהה בלתי-חוקי. החשש הוא שהשוטרים יתמקדו באנשים בעלי חזות היספנית.

אולם בארצות הברית גוברים הקולות להגביר את השמירה בגבול עם מקסיקו. על פי ההערכות, מקסיקנים מהווים 75% מ-12 מיליון המהגרים הלא-חוקיים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully