וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לא צפויה התנגדות ב"רייצ'ל קורי"

גורמי צבא מעריכים כי הפעילים לא יפעילו התנגדות אלימה על הספינה. מוקדם יותר הודיע מנכ"ל משרד החוץ שלישראל אין עניין בעימות ושהסחורות יועברו אחרי בדיקה לעזה

גורמים בצה"ל העריכו אמש (שישי) כי הפעילים על סיפונה של הספינה "רייצ'ל קורי", העושים את דרכם לעזה, לא ינקטו בהתנגדות אלימה. התכנון בצה"ל הוא ליצור קשר עם הספינה באמצעות רשת הקשר, ולדרוש מהפעילים לשנות את מסלול הספינה ולשוט לכיוון נמל אשדוד. הספינה צפוייה להגיע הלילה או מחר בבוקר.

מוקדם יותר פורסם, כי פורום שרי "השביעייה" הסמיך את מנכ"ל משרד החוץ יוסי גל להעביר הודעה לתקשורת הזרה בעניין הספינה העושה את דרכה לעזה. גל זימן ללשכתו במשרד החוץ בירושלים צוותי טלוויזיה של רשתות מהעולם וביקש להעביר דרכם מסר שלדבריו כבר הועבר לספינה "רייצ'ל קורי" לפיו לישראל אין רצון בעימות ואין רצון לעלות על הספינה.

"אם היא (הספינה, פ.ו.) תחליט להגיע לנמל אשדוד נבטיח את הגעתה בשלום ולא נעלה עליה", הוסיף גל, "ישראל מוכנה לקבל את הספינה ולפרוק את מטענה לאחר בידוק שיבטיח כי אין עליה נשק ואמצעי לחימה, אנו מוכנים להוביל את הטובין לעזה. נציגים מהספינה וארגונים רלוונטיים מוזמנים ללוות את הטובין למעבר הגבול. נעבוד עם האו"ם ועם ארגונים בינלאומיים כדי להבטיח שכל הטובין ישמשו לתועלתם של תושבי עזה", אמר גל.

בתוך כך, פעילים על גבי הספינה "רייצ'ל קורי" דיווחו בצהרים כי הספינה משייטת כ-150 מייל מחופי עזה, במים בינלאומיים, ושהיא עושה את דרכה לכיוון חוף הרצועה. מוקדם יותר היום דווח כי המשט יידחה במספר שבועות, מארגניו האירים של המשט טענו שהסיבה לדחייה היא שישראל חיבלה בספינות. הנוסעים שעל סיפונה דיווחו כי "התקשורת עם העולם החיצון בעייתית ושמועות רבות מופצות על ידי הרשויות הישראליות, אולם אין בכוונתנו להגיע לנמל אשדוד, בטוח, אנחנו בדרכנו לעזה".

"הפעילים על הספינה - לא כמו על ה'מרמרה'"

קצינים בכירים מסרו שעל פי החלטת הדרג המדיני, הסגר הימי על עזה עומד בעינו ולכן גם ה"רייצ'ל קורי" לא תיכנס לעזה והספינה תיעצר. בצה"ל טרם התקבלה החלטה האם לפעול בצורה דומה להשתלטות על ה"מרמרה" אך עם זאת בצה"ל מעריכים כי אופי הפעילים שעל הספינה אינו דומה כלל לאלו שהיו על סיפון ה"מרמרה", מה גם שהארגון שהוציא את הספינה, "free Gaza", אינו מוכר כארגון הפועל באלימות ואין לו קשר לארגון הטורקי שיזם את המשט הקודם.

הכוונה כרגע היא להוביל את הספינה לנמל אשדוד לפריקת מטענה ללא עימות, אומרים בצה"ל. גם מערכת הביטחון וגם גורמים מדיניים מקיימים קשר רציף עם ממשלת אירלנד על מנת להגיע להסכמה לגבי כניסת הספינה באופן מסודר לנמל אשדוד. בכל מקרה, רשות האוכלוסין וההגירה נערכות לקבלת המשט, ולשם כך יעבדו כ-30 איש, לעומת 250 שגויסו לקראת המשט הקודם.

בדיון מיוחד שנערך אתמול לקראת הגעת הספינה אמר נתניהו כי יש לפעול בנחישות למניעת כניסת הספינה לעזה. "נשמור על יכולתה של ישראל למנוע הכנסת נשק וחומרים תומכי לחימה לחמאס. ישראל הציעה ב- 48 שעות האחרונות כמה פעמים לספינה להגיע לאשדוד, ולאחר בדיקה ביטחונית להעביר את מטענה לעזה. כל ההצעות סורבו", אמר ראש הממשלה. עם זאת, הורה נתניהו לפעול בזהירות ובאדיבות מירבית כדי למנוע פגיעה בנוסעי "רייצ'ל קורי".

עדכון ראשון: 16:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully