וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול בצה"ל מגירוש הפעילים: מסר קשה ללוחמים

גורמים צבאיים מתקשים להבין כיצד ישראל שחררה את המפגינים, שהתעמתו על האונייה הטורקית עם לוחמי שייטת 13. "אמרנו לעולם שהם רוצחים ושיחררנו אותם כפעילי שלום"

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

*הכיתובים המופיעים בסרט נעשו על ידי דובר צה"ל)

גורמים בצה"ל שהיו מעורבים בתכנון מבצע ההשתלטות על האונייה "מרמרה", מביעים הבוקר (חמישי) תסכול עמוק משחרור המפגינים שהתעמתו עם כוחות שייטת 13. "זו פארסה", אמר גורם צבאי, "אנחנו הרי כל הזמן ניסינו לשדר לכל העולם שמדובר ברוצחים, אז למה אנחנו משחררים אותם כאילו פתאום הם הפכו לפעילי שלום?".

עוד אמר הגורם, כי "האנשים האלה הם מסוכנים, כולנו ראינו למה הם מסוגלים, אם אנחנו לא מסוגלים לעמוד על כבודנו הלאומי ולהעמיד כל מי שיש נגדו ראיות לדין, איך אנחנו מצפים שנסביר לעולם את מה שהיה כאן? הלוחמים זיהו לפחות שבעה בוודאות, אז למה משחררים? השחרור של מי שהיה מעורב באלימות מעביר מסר קשה מאוד ללוחמים".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נימק אתמול את החלטתו לגרש את פעילי המשט הטורקים. בהודעה שהעביר נכתב כי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי לדיון בפרשת המשט, התכנסה ביום שלישי ובה המליץ הדרג המדיני הבכיר ליועץ המשפטי לאפשר את הרחקת כל הזרים שהגיעו במשט החשודים בעבירות פליליות. הטעמים להמלצה היו שיקולים הנוגעים ליחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל.

היועץ הוסיף, כי הוא ערך דיון עם פרקליט המדינה משה לדור, בכירי משרד המשפטים, גורמים במשטרת ישראל, משרד החוץ ומשרד הביטחון, ובסיומו החליט לאפשר את הרחקת כל הזרים שהיו מעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully