וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המשט: מאבטחים יוצמדו לח"כ זועבי

פנחס וולף

2.6.2010 / 21:20

אחרי שח"כים ניסו להוריד אותה בכוח מדוכן הנואמים, החליט משמר הכנסת להצמיד אבטחה לח"כית מבל"ד שהשתתפה במשט לרצועה. במהלך הדיון במליאה, קראה לעברה מירי רגב: "לכי לעזה, בוגדת"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משמר הכנסת החליט הערב (רביעי) להצמיד אבטחה לחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שהשתתפה במשט לרצועת עזה. זאת מחשש לפגיעה בביטחונה ונוכח הדיון הסוער שהתקיים היום במליאת הכנסת, במהלכו היא ספגה השמצות. לזועבי תוצמד אבטחה במהלך שהותה בכנסת וכן מחוצה לה.

בעת נאומה של חברת הכנסת חנין זועבי במהלך הדיון שהתקיים במליאה קמו ממקומותיהם מספר רב של חברי כנסת וקראו לעברה: "גייס חמישי", "בוז", "בוגדת", "תתביישי לך". חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) הגדילה לעשות כשעלתה לדוכן בתחילת נאומה של זועבי, צעקה במיקרופון וניסתה למנוע מהח"כית לדבר. בתגובה קרא לעבר מיכאלי ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעתה של זועבי: "תחזרי לרוסיה". ח"כ כרמל שאמה, שניהל את ישיבת הכנסת, והסדרנים לא הצליחו להשתלט על המהומה. שאמה הודיע על הפסקת הדיון לחמש דקות, והסדרנים הוציאו מהאולם את ח"כ מיכאלי.

עם חידוש הדיון, עלתה זועבי פעם נוספת לדוכן הנואמים והצהירה: "בעיניי זו מצווה אנושית, פוליטית ומוסרית להתנגד לכליאת מיליון וחצי אנשים. המצור לא חוקי, לא אנושי לא לגיטימי. כל פוליטיקאי שיש לו עמדה מוסרית מתנגד למצור. כל מי שעמדותיו לא מוסריות תומך במצור.המבצע הצבאי הפיראטי היה מעשה נפשע, מנוגד לחוק הבינלאומי. יש להקים ועדת חקירה בינ"ל כדי לחקור את מה שקרה על הספינה. מדוע ממשלת ישראל מתנגדת לחקירה?". יו"ר הכנסת רובי ריבלין קטע את דבריה ואמר: "את לא תטיפי מוסר לכנסת".

את הדיון במליאה פתחה ח"כ מירי רגב (ליכוד) שכינתה את ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט כבוגדת. רגב פנתה לחברי כנסת וכן לח"כ זועבי שנכחה בדיון ואמרה, כי "ח"כ חנין זועבי היא בוגדת והיא לא יכולה להמשיך לשרת בכנסת ישראל. לא ייתכן שזועבי, המקבלת משכורת ממדינת ישראל, תשמש סוס טרויאני. איפה נשמע על חברת כנסת ערבייה שיוצאת למשט יחד עם טרוריסטים ושכירי חרב שבאו במטרה להביך את מדינת ישראל ולפרוץ לרצועת עזה, תוך כדי פגיעה בביטחונה ובריבונותה של מדינת ישראל". את הדברים סיימה רגב בפנייה ישירה לזועבי בערבית: "לכי לעזה, בוגדת".

"כשנתפכח כבר לא תהיו פה"

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, תקף במילים קשות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. בתחילת דבריו אמר ברכה כי "שני האחראים על הפשע, ראש הממשלה ושר הביטחון, ברחו בזמן הדיון. למה? אנחנו עומדים מאחורי חברינו, יו"ר ועדת המעקב, ראאד סלאח, וכמובן, אנו רואים במעשיהם מעשה אצילי שבא למנוע מעשה נפשע נגד תושבי עזה. עשרה אנשים איבדו חייהם בגללכם".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לא נשאר חייב, ואמר: "אתה הפושע. אתם חבורה של אויבים". בהמשך דבריו פנה ברכה לחברי הכנסת, ואמר, כי "אתם באים להצדיק רצח בדם קר של מפגינים". בעקבות קריאות ביניים רבות מחברי הכנסת, הוא הבהיר את עצמו ואמר: "האחריות זה לא על החיילים שביצעו החלטה מדינית אלא על מי שלחץ על ההדק של ההחלטה, שזה ראש הממשלה ושר הביטחון". הוא אמר:" אתם משתגעים כאן, אתם שוחים נגד כל העולם. אתם פוגעים בעם שלכם, אתם מגלגלים אותו לתהומות שאני לא יודע איך יהיה אפשר להוציא אותם משם".

בהמשך הדיון, כשברכה קרא לעבר חברי הכנסת: "תתפכחו", בן ארי השיב: "כשנתפכח, כבר לא תהיו פה". ברכה הנסער לא הבליג, וכשהיה בדרכו חזרה לכיסאו עבר ליד בן ארי ואמר לו: "סתום את הפה". מכאן הדרך הייתה קצרה להידרדרות וחילופי נאצות.

ח"כ משה (מוץ ) מטלון (ישראל ביתנו) תקף גם הוא את ח"כ זועבי ואמר כי, "מגיע לך כל הכבוד. מה שכל החבורה הבוגדנית שסביבך ניסתה לעשות במשך שנים, ביממה אחת עשית את כל הסיבוב. אני בז לך. ביקרתי אתמול את הפצועים. פגשתי מלח הארץ, גיבורים אמיתיים שנהגו באיפוק רב, לדעתי רב מידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צל"ש או מאסר?

ח"כ איברהים צרצור (רע"ם-תע"ל) תקף את פעולת ההשתלטות על ה"מרמרה": "אתם יכולים להמשיך להגן על הפשע המתועב נגד לוחמי חירות וחופש שבאו מכל רחבי העולם, שייצגו את כל התרבויות. יש קונצנזוס בינלאומי שיגנה את הפעולה שישראל עשתה הרחק מגבולותיה הריבוניים". ח"כ בן ארי הגיב: "אנחנו נמשיך לחסל את האויבים שלנו בכל מקום".

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה התייחס למתקפה על ח"כ זועבי, ואמר: "לח"כ חנין זועבי מגיע צל"ש משתי סיבות". בשלב זה הגיבה ח"כ רגב בקריאות בוז, ואילו ח"כ בן ארי אמר: "ביום שני בוועדת הכנסת ניתן לה 'צל"ש'". זחאלקה ענה: "אתם יוצאים נגד כל העולם. תתביישו לכם. אתם מלאכי המוות". בעקבות קריאות וצעקות בלתי פוסקות של חברי הכנסת ברכה, זחאלקה וא-סנע הם הוצאו מהמליאה. גם ח"כ יואל חסון (קדימה) הוצא מהמליאה.

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) שניהל את רוב הדיון התייחס לאחר מכן לדברים. הוא אמר לוואלה! חדשות, כי "היתה לי הזכות לנהל דיון היסטורי בכנסת, אך הייתי מעדיף להיות בכסא השופט שצריך לשפוט את חנין זועבי על פעילות טרור. מקומה מאחורי סורגים למאסר בלתי קצוב ולא בבית המחוקקים הישראלי עם רכב, משכורת ופלאפון".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully