וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימות: הציוד ההומניטרי יועבר לעזה

1.6.2010 / 11:40

במהלך הלילה נפרק הציוד ההומניטרי מאוניות המשט ובהמשך היום יועברו הציוד רפואי והצעצועים לרצועה. גורם ביטחוני: "על האוניות נמצא פחות ציוד ממה שהצהירו מארגני המשט"

"הציוד ההומניטרי שהגיע באוניות המשט לעזה הוא מועט ואינו דומה לכמויות שתיארו המפליגים", כך אמר היום (שלישי) גורם ביטחוני המעורב בפריקת הציוד משש אוניות המשט בנמל אשדוד. לדבריו, עד כה טרם נפרק כל הציוד מהאוניות אולם כבר עכשיו ברור שאין מדובר באלפי טונות של ציוד הומניטרי כפי שמסרו מארגני המשט לעזה, אלא בכמות שאיננה מתקרבת לכמות הסחורה הנכנסת ביום אחד לרצועה. בנוסף, בספינה הגדולה "מרמרה", שעל סיפונה היה העימות המרכזי בין כוחות הקומנדו הימי למפליגים, נמצאה הכמות הקטנה ביותר של ציוד.

במהלך כל הלילה פעלו צוותים של משרד הביטחון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, משרד הבריאות ומשרד החקלאות בפריקת הציוד על האוניות, כאשר כבר בצהרים צפויה להיכנס לעזה משאית ראשונה ובה הציוד ההומניטרי. עיקר הציוד שנמצא על האוניות הוא מלט וחומרי בנייה, ציוד אשר ישראל אוסרת להכניס לעזה, אלא עבור פרויקטים של ארגונים בינלאומיים. במשאית שתיכנס יהיה בעיקר ציוד רפואי כמו כיסאות גלגלים, קולנועיות וכן מעט צעצועים. יתר הציוד, צפוי להיפרק בהמשך היום.

"מדי יום ישראל מעבירה כמאה משאיות לעזה, והכמות שהגיעה בכל אוניות המשט אפילו לא מתקרב למספר הזה", אומר הגורם, "הציוד הרפואי ייכנס, אולם המלט שהגיע ייכנס רק לאחר תיאום מול הקהילה הבינלאומית ויוגדר לשימוש עבור פרויקטי בנייה של הארגונים. העובדה שהציוד ההומניטרי שהגיע הוא מועט מאוד רק מוכיח את העובדה שמדובר מלכתחילה במשט פרובוקטיבי, שכן גם את הציוד שבכל זאת הגיע, ניתן היה להכניס לרצועה בצורה מסודרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully