וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

480 ממשתתפי המשט במעצר, מתוכם 7 ישראלים

ניר יהב, רמי שני ואריאל נוי

1.6.2010 / 8:14

במשטרה שוקלים להעמיד לדין ארבעה מתוך שבעת האזרחים הישראלים שהשתתפו במשט, באשמת ניסיון פגיעה בחיילים. 48 אזרחים זרים כבר גורשו, 480 עדיין במעצר. השייח' ראאד סלאח נחקר הלילה והוא עצור במשטרת אשדוד. חברת הכנסת חנין זועבי נחקרה ושוחררה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

תהליך הורדת הנוסעים מסיפון האוניה "מרמרה", עליה השתלט אתמול צה"ל מול חופי עזה במסגרת מבצע "רוחות שמים", הסתיים הבוקר (שלישי). בין הנוסעים היו שבעה אזרחים ישראלים, ארבעה מהם נלקחו לחקירה, ובמשטרה בוחנים את האפשרות להעמידם לדין באשמת מעורבות בניסיון לפגוע בחיילים.

במקביל, יחקרו אנשי השב"כ והמשטרה את נוסעי הספינה "מרמרה", על מנת לבדוק אם המפגינים שנקטו באלימות כנגד הכוחות משתייכים לארגון טרור כלשהו. עד לשעות הבוקר גורשו מישראל 48 פעילים שהמריאו מנמל התעופה בן גוריון. 480 מנוסעי המשט עדיין עצורים, מרביתם בכלא "אלה" הסמוך לבאר שבע ובתום החקירה יוחלט על המשך הטיפול בהם.

ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, שהיה בין הנוסעים, הורד מהאונייה כשהוא בריא ושלם הוא הועבר לחקירה והוא עצור במשטרת אשדוד. ראש עיריית אום אל-פאחם לשעבר, השייח' הישאם עבד א-רחמן, שוחח בטלפון עם השייח' סלאח. לדברי עבד א-רחמן, סלאח אמר לו שהוא "בבריאות טובה" והוסיף כי אף אחד מבין חברי המשלחת הישראלית "לא נפגע מאש חיילי צה"ל". עבד א-רחמן סיפר כי שאל לשלומו של סלאח ולשלום המשלחת: "המצב רוח של סלאח היה טוב. הוא הבהיר כי הוא, מוחמד זידאן (יו"ר ועדת המעקב - נ.י) וחנין זועבי יצאו ללא פגע". גם חמאד אבו דעאבס, ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית שוחרר ממעצר.

חברת הכנסת חנין זועבי, שהצטרפה אף היא למשט ונעצרה על ידי המשטרה עם ירידתה בנמל אשדוד, שוחררה לביתה בנצרת לאחר שנחקרה עד 2 לפנות בוקר. זועבי מתכוונת לערוך היום מסיבת עיתונאים בנצרת בשעה 12:00.

בתוך כך, מספר הפצועים הנמצאים עדיין באשפוז בבתי החולים בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו אתמול עומד על 38. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים 14 אזרחים זרים, בבית החולים רמב"ם מאושפזים תשעה פצועים, מתוכם שלושה חיילי צה"ל - שניים במצב קל ואחד במצב בינוני, וכן חמישה אזרחים זרים – ארבעה במצב קשה ועוד אחד במצב בינוני ועוד פצוע שהותו אינה ברורה. בבית החולים תל השומר מאושפזים 11 פצועים, מתוכם שלושה חיילים. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים ארבעה אזרחים טורקים, כולם במצב בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully