וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים נפצעו קשה, כתשעה פעילים נהרגו

ניר יהב, פנחס וולף וקובי מנדל

31.5.2010 / 12:02

7 חיילים נפצעו לאחר שנתקלו בהתנגדות במהלך השתלטות חיל הים על ספינות המשט לעזה. בהשתלטות נהרגו כתשעה ממשתתפי המשט ונפצעו עשרות נוספים

אבישי גולן

(צילום:אבישי גולן, עריכה:גדי וינסטוק)

הסתיימה השתלטות חיל הים על משט הספינות לעזה. לפחות תשעה בני אדם נהרגו במהלך ההשתלטות, כך דיווחו רשתות זרות, כמה שעות לאחר שהתקבלו הדיווחים אישרו בצה"ל כי למעלה מ-15 בני אדם נהרגו, אולם לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי בספירה סופית ישנם תשעה הרוגים. לפי הדיווחים ישנם גם 36 פצועים בעקבות השתלטות צה"ל על ספינות המשט, מתוכם 11 באורח קשה ו-25 באורח קל עד בינוני. בין הפצועים חמישה חיילים, שניים מהם במצב קשה כאשר אחד מהם הוא פצוע ראש ושלושה במצב קל עד בינוני. שאר הפצועים מקרב החיילים סובלים מפציעות ירי ודקירות סכין. כל שאר הפצועים הם פעילי המשט. לא היו הרוגים בקרב כוחות צה"ל.

ישראל פרסמה הבוקר (שני) הודעה רשמית ראשונה לגבי ההשתלטות על המשט. בהודעה שפרסם הקבינט נמסר כי "ישראל מביעה צער על כל ההרוגים במהלך ההשתלטות". הדיווחים על ההרוגים מצוטטים גם ברשת הטלוויזיה של "אל-ג'זירה", שם דיווחו כי במהלך הפשיטה השתתפו מאות חיילים על הספינות.

עוד לפני שהשידור החי הופסק, ניתן היה לראות מהצילומים את משתתפי המשט צועקים מן הספינה כי חיילי קומנדו נחתו ממסוקים על הסיפון והשליכו לעברם רימוני הלם. הפעילים צעקו כי הם אינם חמושים.

על פי הדיווח ברשת אל-ג'זירה, ההשתלטות הישראלית על הספינות החלה בשעה 4 בבוקר. לדברי הרשת, מי שקיבל את ההחלטה להשתלט על הספינה הוא שר הביטחון אהוד ברק במהלך פגישה צבאית שקיים בלילה. על פי הדיווח, חיל הים החליט להשתלט על הספינות המשתתפות במשט לפני שהגיעו למים הטריטוריאלים.

פחד גדול על הספינה

ההשתלטות על הספינות החלה לאחר שמוקדם יותר החליטו מארגני המשט לעזה להתעלם מהוראת צה"ל לשוב על עקבותיהם ושינו את נתיב השיט, על מנת להתרחק מספינות חיל הים שהתקרבו לעברם. המארגנים החליטו להתרחק מהספינות על מנת שלא להיכנס לעימות בחשיכה.

ספינות חיל הים שידרו אזהרה לספינה הטורקית המובילה, עליה שהו כ-600 בני אדם. ספינות חיל הים הורו לספינות המשתתפות במשט להסתובב ולשוט חזרה ואף הכריזו על אזור הנמל ברצועת עזה כאזור צבאי סגור.

גורמים הנמצאים על הספינה הטורקית "מרמרה" סיפרו לוואלה! חדשות כי אכן נוצר עמם קשר מצד ספינות של חיל הים הישראלי. "הם התקשרו אלינו בלילה כדי לברר מי נמצא על הספינות, היכן אנחנו נמצאים בדיוק ולאן פנינו מועדות", סיפרו הגורמים לפני שנותק הקשר עימם. "קיבלנו הנחייה ממארגני המשט ללבוש חגורות הצלה וכעת אנחנו ממתינים למגע עם ספינות חיל הים".

ספינות המשט יצאו אתמול סמוך לשעה 16:00 מקפריסין בדרכן לרצועה. היציאה הראשונית נקבעה ליום שישי האחרון, אלא ששורה של עיכובים, תקלות מסתוריות במספר ספינות ומכשולים ביורוקרטיים שעמדו בפני מארגניו, גרמו לדחיות חוזרות ונשנות בהפלגה. הלילה כאמור הגיעו ספינות חיל הים והשתלטו על ספינות המשט.

עדכון ראשון: 07:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully