וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שעומד מאחורי המשט לעזה מסייע לטרור?

לפי המרכז הישראלי למורשת המודיעין, קרן סיוע טורקית הנוטלת חלק מרכזי בארגון המשט לרצועה מספקת סיוע כלכלי לחמאס ומצויה בקשר עם קרנות איסלמיות. פעיל הארגון גורש באחרונה מישראל

האם אחד הארגונים שעומדים מאחורי "המשט לשבירת המצור על עזה" תומך בחמאס? מרכז המידע של המל"מ (המרכז למורשת המודיעין) פרסם ניתוח לפיו קרן סיוע הומניטרית טורקית המכונה Insani Yardim Vakfi או HHI, שתמכה בעבר בחמאס ואף בג'יהאד העולמי נוטלת חלק מרכזי בארגון המשט לעזה. "מדובר בארגון בעל אוריינטציה איסלמית-רדיקלית אשר הוקם בשנת 1992 ובשנת 1995 נרשם פורמלית באיסטנבול. בראשו עומד בולנט ילדרים", נכתב.

הארגון חבר ב"קואליציית הצדקה", ארגון גג המונה כ-50 קרנות איסלמיות, שעל פי המל"מ תורמות כספים למוסדות חמאס בגדה המערבית. "במסגרת חברותו ב'קואליציית הצדקה' מקיים IHH קשרים עם קרנות איסלמיות אחרות המסייעות לחמאס ברחבי העולם", נכתב. "סיוע זה כולל ייזום וביצוע של פרויקטים משותפים, שנועדו לתמוך בממשל חמאס ברצועה, כמו גם בתשתית האזרחית של חמאס ביהודה ושומרון ומשמשת גם כמעטפת תומכת טרור".

בשנת 2008 החליט שר הביטחון אהוד ברק על הוצאת הארגון אל מחוץ לחוק בשל השתייכותו ל"קואליציית הצדקה", שהוגדרה "התאחדויות בלתי מוכרות". ואכן, בחודש שעבר נעצר אזרח טורקי, פעיל הארגון, שנשלח לשטחי הגדה להקים נציגות של הארגון. עזאת שאהין העביר, לדברי המל"מ, עשרות אלפי דולרים לאגודת הצדקה האיסלמית בחברון ולאגודת אלתצ'אמון בשכם, "שתי אגודות צדקה חמאסיות מרכזיות", ולאחר מעצר ולבקשת ממשלתו גורש חזרה לארצו.

למרות קשריו עם חמאס, מציינים במל"מ כי "הארגון מקיים פעילות רחבה וחשובה לפעול באזורי מצוקה, בכלל זה, משלוחי מזון ותכניות סיוע ליתומים, הקמת מבני חינוך, תכניות לחינוך מקצועי, הקמת בתי חולים ומרפאות, אספקת תרופות, בניית מסגדים ומניעת הפרה של זכויות אדם בזירות איסלמיות שונות ברחבי העולם". בשנים האחרונו, טוען המל"מ, בולט הסיוע שהגיש הארגון לחמאס, ו"בידינו מידע מהימן, כי הארגון העניק בעבר סיוע לוגיסטי ומימון כספי גם לגורמי ג'יהאד עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully