וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט צפוי להגיע מחר. חמאס: "אנחנו ננצח"

ניר יהב ורמי שני

29.5.2010 / 15:11

בשל עיכובים, צפוי המשט הבינלאומי להגיע לרצועה מחר בשעות הצהריים. כוחות חיל הים נערכו לחסום את דרכו. הניה: ”גם אם ישראל תנהג כפיראט בלב ים, אנחנו ננצח”

כלי תקשורת ערבים דיווחו בשעות האחרונות (שבת) כי המשט הבינלאומי לעזה צפוי להגיע לחופי רצועת עזה מחר, ככל הנראה בשעות הצהריים. ראמי עבדו, ממארגני המשט הבינלאומי לעזה, אמר כי הספינות אמורות לצאת לרצועת עזה מנקודת ההתכנסות סמוך לקפריסין בשעות הערב.

לדבריו, מתנהלים מגעים מול גורמים באירופה במטרה למנוע מישראל לממש את איומיה ולאסור על הספינות להיכנס לחופי הרצועה. "אין לנו ברירה אחרת אלא להמשיך בדרכנו לעבר עזה. אנחנו צפויים להגיע לחוף מחר בצהריים", ציין. "כל מי שנמצא על הספינה נחוש להיאבק בכל מתקפה ישראלית, אנחנו נחושים להגיע לעזה".

בחיל הים נערכים להשתלט על האוניות אם הפעילים יסרבו להוראה לשוב על עקבותיהם. במידה שהמשט ימשיך בהפלגה ולא יישמע להוראות ספינות חיל הים, יובאו כלי השייט אל נמל אשדוד. הפעילים שעל סיפונן יטופלו על ידי משרד הפנים ויגורשו מישראל.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר היום כי כל הציבור עומד לצד המשט לרצועת עזה. בנאום שנשא במסגרת ההכנות לקבלת פני המשט אמר עוד הניה כי "המשט נושא מסר ברור, לפיו המצור שהוטל על עזה בהסכמת מדינות העולם יישבר בהחלטה בינלאומית צודקת שמתורגמת על ידי אותם גיבורים שמשתתפים במשט". לדבריו, גם אם ישראל תנהג כפיראטית בלב ים, "אנחנו ננצח".

פרובוקציה של ארגון טרור טורקי

גם סגן שר החוץ דני אילון התייחס למשט באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. אילון תקף בחריפות את מארגני המשט ובמיוחד את חברת הכנסת חנין זועבי הנמצאת על אחת הספינות.

"חברת הכנסת שנמצאת על הספינה שייכת לארגון חמסניקי איסלמיסטי, ופוגעת בכל סיכוי לדו קיום ופיוס. זאת התארגנות שהיא נגד הדיאלוג עם הרשות הפלשתינית. בגלל החסינות, חברי כנסת פועלים בחוסר אחריות. צריך לתת את הדעת איך למנוע את זה. לא תראו מבצעי פעולה כזאת נגד החוק בשום מדינה נורמלית אחרת יוצאים בלי עונש", אמר אילון.

"מדובר בפרובוקציה שמאורגנת על ידי ארגון טורקי הנחשב לארגון טרור. מעבר לנושא התעמולתי, זוהי הפרה בוטה של חוק הים. באזורי עימות, לא נכנסים בלי אישור. כל הדברים האלה הוסברו אך ההסברים נפלו על אוזניים ערלות. הם רוצים להביך את ישראל", הוסיף סגן שר החוץ.

עדכון ראשון: 13:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully