וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י-ם: אמנת הגרעין אנטי ישראלית ובוטה

גורמים מדיניים בירושלים אמרו הבוקר שאינם מופתעים מהתוכן האנטי ישראלי של אמת הגרעין, שהזכירה בשמה את ישראל בלבד: "ברור שכל מה שעניין אותם היה להתנגח שוב בישראל"

גורמים מדיניים בירושלים אמרו הבוקר (שבת) לוואלה! חדשות כי הם "מביעים צער ואכזבה על נוסח האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT), אך הם אינם מופתעים מהתוכן האנטי ישראלי הבוטה שלה. ברור שלא שלומו ביטחונו של העולם מעניינים את מי שגיבשו את ההחלטה. מה שעניין אותם היה ניסיון חוזר ונשנה לנגח את ישראל ולערער מעמדה".

"אנו משוכנעים שידידותינו בצפון אמריקה אירופה ובמקומות אחרים ישתפו איתנו פעולה כדי למנוע את הפארסה שמגולמת בהחלטה שהתקבלה", אמרו בירושלים.

אמש אישרו נציגי 189 המדינות החתומות על האמנה האוסרת על הפצת נשק גרעיני (NPT) תוכנית בשלבים לפירוק מנשק גרעיני ובה גם סעיף הקורא לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. 189 נציגי המדינות אישרו בהסכמה את הצהרת הסיכום אודות התוכנית בסופה של הוועידה לבחינת האמנה לאיסור הפצת נשק גרעיני הנערכת כל חמש שנים.

לפי התוכנית שאושרה תכונס ב-2012 ועידה ל"יצירתו של מזרח תיכון חופשי מנשק גרעיני ומכלי נשק אחרים להשמדה המונית". סעיף זה הוצע בידי מדינות ערב על מנת ללחוץ על ישראל להתפרק מנשק גרעיני.עוד לפי התוכנית חמשת המעצמות המחזיקות בנשק גרעיני: ארצות הברית, רוסיה, צרפת, בריטניה וסין מתחייבות להאיץ את צמצום מאגרי הנשק הגרעיני שברשות ולדווח על התקדמותן עד 2014.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך על האמנה, אך הביע התנגדות חריפה להתמקדות בישראל בתכנית לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. לדבריו, "אנחנו מתנגדים בחריפות למאמצים לבודד את ישראל ואנו נתנגד לפעולות שיסכנו את ביטחונה של ישראל". אובמה הוסיף כי "ההסכם מדגיש את העובדה שהמדינות שיסרבו לעמוד במחויבויות הבינלאומיות שלהן, יישאו באחריות לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully