וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישת מצרים מישראל תפוצץ את שיחות הגרעין?

ארה"ב ובנות בריתה חלוקות מול מצרים בשאלה כיצד תוגדר ישראל בוועידת הגרעין שצפויה להתקיים ב-2012. הדרישות של המצרים עלולות להביא לפיצוץ השיחות שמתקיימות בנושא בניו יורק

השיחות בדבר קיום ועידה לאישרור הסכם אי הפצת הנשק הגרעיני ב-2012 הנערכות בניו יורק, נמצאות היום (שישי) על סף פיצוץ. הסיבה: מחלוקת בין ארה"ב ובנות בריתה לבין מצרים בדבר הנשק הגרעיני שיש לכאורה לישראל. הצדדים חלוקים בשאלה האם במסגרת האמנה ישראל צריכה להיות מוגדרת כמדינה גרעינית.

דיפלומט מערבי המקורב לשיחות אמר כי המצב "לא מעורר תקווה". לדבריו, "הערבים עומדים בפני בחירה ברורה – לבייש את ישראל או לקדם את הוועידה לקראת מזרח תיכון חופשי מנשק להשמדה המונית".

נציגים אחרים בוועידה הודו כי כישלון השיחות אפשרי. הנציגים הדגישו כי מחלוקת דומה גרמה לכישלון הוועידה הקודמת שנערכה ב-2005. למרות זאת אמרו הנציגים, כי הם עדיין מקווים שתושג פשרה של הרגע האחרון שתאפשר את הצלחת הוועידה. "עבדנו קשה בחודש האחרון. יש לנו טיוטה חזקה שתעצים את שלושת יסודות האמנה – פירוק חימוש, אי הפצה ושימוש באנרגיה אטומית לצרכי שלום. אסור לוותר על ההישגים", אמר אחד הנציגים.

ישראל הסכימה באחרונה בחוסר רצון להשתתף בוועידה ב-2012. עם זאת התנתה ישראל את השתתפותה בכך שלא "תבוייש" בהסכם שייתגבש במהלך הוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully