וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בגמלא מתפשטת, מטוסי הכיבוי קורקעו

עידן אבני, קובי מנדל ואריאל נוי

27.5.2010 / 16:42

השריפה שמשתוללת בשמורת הטבע גמלא ברמת הגולן מתפשטת לכיוון מערב והגיעה גם לאזור נחל דליות. תנאי מזג האוויר מקשים על פעולות הכיבוי וגורמים לשריפות נוספות בצפון

השרב הכבד גרם לעשרות מוקדים של שריפות בצפון. שריפת הענק בשמורת הטבע גמלא שברמת הגולן ממשיכה להתפשט מערבה והגיעה לאזור נחל דליות. מטוסי הכיבוי המסייעים בכיבוי השריפה חדלו מפעולות הכיבוי בשל תנאי מזג האוויר והרוח העזה. יאיר אלקיים משירותי כבאות גליל עליון אמר לוואלה! חדשות כי "השריפה נעה מערבה ובוערת כעת גם בנחל דליות. נזק כבד נגרם לשמורת גמלא ונחל דליות, עד כה עלו כ-20 אלף דונמים באש".

השריפה התפשטה גם לתחומי שמורת הטבע עצמה. אסנת איתן מרשות הטבע והגנים מסרה, כי "בשלב מסוים היה חשש שהאש תפגע בנשרים שנמצאים בכלובים בשמורה. בעקבות כך פינינו 15 נשרים מהכלובים והחזרנו אותם רק לאחר שהאש התרחקה". בשעה זו מכונסים בכירי רשות הטבע והגנים ביחד עם מנכ"ל הרשות, אלי אמיתי בשמורת גמלא על מנת לבחון את האופן שבו יש להמשיך בפעולות החירום לכיבוי השרפה. בכוונתם לאמוד גם את הנזקים הרבים שנגרמו לשמורה.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, הורה לרשות שמורות הטבע והגנים להגיש תלונה במשטרה, בכדי שזו תחקור מי אחראי לשריפה. בנוסף, קרא השר ארדן לרמטכ"ל גבי אשכנזי להורות מיידית על פתיחת חקירת מצ"ח, שתברר האם האחריות לשריפה היא של גורמי צה"ל, אשר לא שעו לאזהרות רשות הטבע והגנים וקיימו אימונים באזור בעל סיכון גבוה להצתה ולהתפשטות אש, בשל תנאי מזג האוויר.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, דרש הערב מפיקוד צפון ומצה"ל להכשיר פלוגת חיילים ככבאי אש ולציידם בכבאיות ובציוד מתאים בכדי שפלוגה זו "תשהה בגולן ותהיה ערוכה לסייע לכוחות כיבוי האש בכיבוי מהיר ויעיל של השריפות", הסביר מלכה. בנוסף, המליץ מלכה לצייד חיילים במהלך אימונים במטפים ובציוד כיבוי, כדי לספק מענה ראשוני עם תחילת שריפות באיזור והתריע כי "הפחתת השימוש בכדורים נותבים בזמן האימונים, תצמצמם את כמות השריפות".

במקביל פרצו שריפות במוקדים נוספים בצפון הארץ. שתי שריפות גדולות פרצו בשני מוקדים שונים סמוך לבית שאן. חמישה צוותי כיבוי פועלים להשתלט על השריפות באזור רשפים ונחל הקיבוצים ומונעים מהאש להתפשט לעבר בתי מגורים סמוכים.

שריפה נוספת פרצה סמוך לאחת השכונות של כרמיאל, אך אין סכנה לבתים באיזור. שישה צוותי כיבוי פועלים במקום יחד עם צוותים של קק"ל ושני מטוסי כיבוי. משעות הבוקר פרצו בגליל המערבי 25 שריפות בשטחים פתוחים בשל השרב הכבד השורר באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully