וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "הנבחנים במתמטיקה לא ייפגעו"

גיל סימה

26.5.2010 / 10:15

שר החינוך הגיב לטענות כי בחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה אתמול הייתה קשה מהרגיל ואמר כי אם יתברר שאכן כך הדבר, "יינקטו הצעדים הנדרשים כדי להבטיח שהתלמידים לא ייפגעו"

שר החינוך גדעון סער אמר הבוקר (רביעי) כי אם יתברר שבחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה אתמול הייתה קשה מהממוצע, יינקטו הפעולות הנחוצות מצד משרדו. סער אמר לגלי צה"ל כי "אם אכן הייתה מידת קושי חריגה, וניתן לבדוק זאת לפי תשובות התלמידים מול סטיית התקן, אז נדע כיצד לטפל בכך שהתלמידים לא ייפגעו".

יושב ראש ועדת החינוך והתרבות זבולון אורלב התייחס גם הוא לטענות לפיהן בחינת המתמטיקה שנערכה אתמול הייתה קשה מהרגיל. "אני דוחה את הריטואל השנתי הקבוע של קיטורים ותלונות סרק על קושי בחינות הבגרות מצד תלמידים ומורים", אמר אורלב. "הכנת שאלוני הבגרות והפצתם הוא אחד הנהלים הסודיים ביותר של המדינה ואם יש כן פרצה זה חמור ביותר, לא נעבור על כך לסדר היום ונדון בשאלה האם נכון להמשיך בנוהל הפצת בחינות הבגרות שהיה נהוג שנים רבות או שיהיה זול ואמין יותר לאמץ טכנולוגיות מתקדמות להפצת הבחינות ובכך לחסוך כסף רב ולוגיסטיקה מסובכת".

דבריו של סער מגיעים בעקבות השינויים שנעשו מצד משרדו לבחינת הבגרות במתמטיקה, זאת לאחר שהתגלה כי טופס הבחינה דלף ונמצא ברשותם של תלמידים. כך למשל, שלמה שמש, רכז תחום המתמטיקה ברשת בתי הספר "לחמן" לבגרות ופסיכומטרי מציין כי מבדיקה שנערכה על ידי מורי הרשת עולה כי קושי השאלות במרבית השאלונים היה גבוה מהממוצע ומסוג שונה ממה שהתלמידים מכירים. כך למשל, באחת השאלות נדרשו התלמידים בפתרון תרגיל נגזרת ואסימפטוטה כשברמה של 4 יחידות הם לא הכירו חומר זה כלל וכלל. "נראה כי השאלות במבחן הן ארוכות יותר מהממוצע שהיה נהוג עד כה", הוסיף שמש.

שיבושים בבגרות במתמטיקה

עקב השינויים חלו שיבושים קשים בבחינת הבגרות במתמטיקה כשחלק מהבחינות נדחו ממועדן המקורי בעקבות תקלת מחשוב וקושי בהדפסת שאלוני הבחינה בבתי הספר. העיכוב היה תוצר של סדרת תקלות שהחלו כשעה לפני חלוקת טפסי הבחינה בבחינה בשלוש יחידות כאשר אתר משרד החינוך דרכו היו אמורים בתי הספר להוריד את השאלונים – קרס. לכן, רק מספר קטן של בתי ספר הצליחו להוריד את טפסי הבחינה בזמן.

אתמול לאחר קיומה של בחינת הבגרות במתמטיקה אמר שר החינוך כי "היום הזה היה מבחן הבגרות של המערכת החינוך כולה". סער הוסיף ואמר כי מטרת ההחלטה שהתקבלה בידי משרדו, לשנות את שאלון המבחן ולהפיצו שעה לפני מועד הבחינה, הייתה כדי "להוכיח שהישגים המושגים ברמאות, אין להם שום ערך".

השר סער, שנאם בכנס ההתנדבות והמצוינות ברמת השרון, התייחס להתמודדות עם הפרסום על דליפת טופס מבחן הבגרות במתמטיקה ואמר כי משרדו התלבט בין שלוש דרכי התמודדות עם הדליפה: לעצום עיניים ולהתעלם עם הפרסום, לדחות את הבחינות או לבנות מבחן חדש, כפי שהוחלט בסופו של דבר. לדבריו, "היו לנו שתי החלטות קלות ושגויות ובסופו של דבר בחרנו בהחלטה השלישית, הקשה והנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully