וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורה המפחידה: במעצר, מדממת ועם פנס בעין

דמותה של חביבת הילדים דורה נקלעה לדיון הסוער שעוסק בחוקי ההגירה החדשים במדינת אריזונה. לרשת הועלתה תמונה שמציגה אותה כפגועה לאחר שניסתה כביכול לעבור ממקסיקו לארה"ב

דורה החוקרת, הדמות המצוירת הפופולרית על ילדים מכל רחבי העולם, נקלעה לדיון סוער שעוסק בחוקי ההגירה החדשים במדינת אריזונה.

החוק החדש שעבר באחרונה מאפשר למשטרה לבדוק את מעמדו החוקי של כל מי שנחשד בשהייה בלתי חוקית במדינה. מתנגדי החוק טוענים כי הוא מפר זכויות אדם ואילו התומכים טוענים כי במצב הקיים הוא נחוץ.

בעת האחרונה החלה לצוץ בפייסבוק ובאתרים אחרים באינטרנט תמונה בלתי שגרתית של כוכבת הילדים. בתמונה נראית דורה כשהיא עצורה בתחנת משטרה, כששפתה מדממת ו"פנס" מעטר את עינה. על השלט אותו נושאת דורה נכתב "מעבר לא חוקי של הגבול. התנגדות למעצר". כמו כן, עלו ל"יוטיוב" סרטונים בהם נראית דורה עוברת את הגבול ממקסיקו לארצות הברית.

את האיור שבמחלוקת יצרה דבי גרובמן במסגרת תחרות באתר האינטרנט הסטירי FreakingNews.com. יוצרת דורה החבוטה אמרה כי היא מתנגדת לחוק ההגירה השנוי במחלוקת של אריזונה. לדבריה, הדמות אינה קשורה להגירה לא חוקית אלא נוצרה בשביל הכיף, לא במטרה לפגוע בתדמית שלה אלא פשוט כדי לזכות בתחרות.

דן מרטינסן, דובר חברת ניקולידאון, בעלת הזכויות על דמותה של דורה טוען כי חביבת הילדים אינה צריכה להיות חלק מהדיון הסוער שמתרחש במדינת אריזונה מפני שהיא לא באמת מקסיקנית. "דורה היא דמות מצוירת. היא נוצרה כדמות פאן-לטינית במטרה לייצג את המגוון בקהילה הלטינית". לגבי סטטוס האזרחות שלה הוסיף הדובר כי "היא חיה במחשב והתוכנית שלה נצפית במאות מדינות. אז אני מתאר לעצמי שהיא אזרחית של העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully