וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת דיירי בית יהונתן נגד פינויים

25.5.2010 / 12:13

ביהמ"ש לעניינים מנהליים בי-ם דחה את עתירת דיירי בית יהונתן בסילוואן למניעת פינוי הבניין. השופטת בן-אור: "תכליתה של העתירה היא לעקוף את החלטות העבר ולדחות את הקץ"

סוף לסאגת בית יהונתן? בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים דחה אתמול (שני) את עתירת דיירי הבית למנוע את איטום המבנה השנוי במחלקת בשכונת סילואן בעיר. בהחלטתה כתבה השופטת נאוה בן-אור כי נראה לה ש"תכליתה היחידה של העתירה היא לעקוף את ההחלטות השיפוטיות שניתנו בעבר בעניינו של בית יהונתן ולהביא לדחיית הקץ".

לפני כחודש הגישו דיירי הבית עתירה לביהמ"ש המנהלי בירושלים ובה ביקשו להוציא צו ביניים שימנע את פינוי הבניין. היתה זו הפעם הראשונה שהדיירים הסכימו לקיים דיון מיוחד בצו האטימה וזאת לאחר שפקחים מטעם העירייה הגיעו למקום וערכו מדידות והכנות לביצוע האיטום. בדיון שהתקיים בתחילת החודש טענו העותרים כי ההחלטה לאטום את בית יהונתן התקבלה על רקע פוליטי.

העותרים ביקשו לבטל את החלטת ראש העיר ניר ברקת לאטום את הבית בעקבות החלטת היועץ המשפטי בעניין מכיוון שלטענתם, היא התקבלה בניגוד למדיניות העירייה לגבי הבנייה הבלתי החוקית במזרח ירושלים. עוד ביקשו שאם אכן יחליט ביהמ"ש להתיר את ביצוע צו האיטום, עליו להורות לעירייה להוציא לפועל צווי הריסה או איטום אחרים במזרח העיר.

"פסק דין שגוי מיסודו"

בפסק הדין כתבה השופטת בן-אור כי טענות העותרים הן למעשה ערעור על תוקפו של צו האיטום - במסווה של תקיפת ביצועו. היא הוסיפה כי הטענות נידונו כבר על ידי ביהמ"ש לעניינים מקומיים וכי ההפרדה שמנסים לעשות העותרים, בין הוצאת הצו על ידי ביהמ"ש לבין ביצועו על ידי ועדת התכנון היא הפרדה מלאכותית. לכן קבעה בן-אור כי יש לדחות על הסף את העתירה וזאת מבלי להתייחס לשאלה האם בידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה סמכות לקבוע קווי מדיניות לגבי הריסת בתים.

לפני כעשרה ימים דחה בג"ץ את עתירתם של שלושת חברי הכנסת של מרצ וחבר הכנסת לשעבר מטעם המפלגה רן כהן, לאטום באופן מיידי את "בית יהונתן" שבשכונת סילוואן בירושלים. שופטי בג"ץ קבעו כי העתירה צריכה להיות מופנית לערכאה של בית המשפט לעניינים מנהליים.

עו"ד זאב שרף, שמייצג את הדיירים, אמר בתגובה, כי הוא מאוכזב מההחלטה. לדבריו, מדובר בפסק דין שגוי מיסודו, וזאת לאור החלטת בית המשפט העליון, שדחה עתירה של חברי כנסת ממרצ לאטום את הבית באופן מיידי, וביטא את הצורך לאזן בין שיקולי הוועדה המקומית וראש העירייה לבין השיקולים המשפטיים. הוא הוסיף, שישנם בירושלים עשרות, אם לא מאות צווים שיפוטיים העומדים כנגד תושבים ערבים באזור סילוואן, ולאור כל הדרך טענו דיירי הבית לאפליה באופן שבו מתנהלים ההליכים כנגדם מצד היועץ המשפטי בעירייה. עוד אמר שרף, שבמקרה של בית יהונתן ישנה התעקשות מוזרה לא שוויונית ולא נכונה משפטית, וכי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully