וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באתיופיה: רה"מ המכהן צפוי לנצח

אזרחי אתיופיה הולכים היום לקלפיות בפעם הראשונה מאז המהומות האלימות שפרצו בעקבות הבחירות ב-2005. ראש הממשלה מלס זנאווי צפוי לנצח בפעם הרביעית

אזרחי אתיופיה הולכים היום (ראשון) לקלפיות, בבחירות הראשונות שנערכות במדינה מאז 2005. ראש הממשלה המכהן מלס זנאווי צפוי לנצח ולהמשיך את 19 שנות כהונתו בתפקיד, מאז הסתיים המשטר הצבאי במדינה ב-1991.

האופוזיציה, שהמנהיגה הבכירה שלה מרצה מאסר עולם, טוענת כי מפלגתו של מלס פועלת בדרכים לא כשרות ומפעילה לחץ על מצביעים במספר אזורים במדינה. זאת לאחר ההצלחה של מפלגות האופוזיציה בבחירות ב-2005, שבעקבותיהן הן האשימו את מלס בגניבת הבחירות, ופתחו במחאה שגרמה למותם של 200 בני אדם.

מפלגתו של מלס, החזית הדמוקרטית המהפכנית של אזרחי אתיופיה (EPRDF) טוענת כי ההצבעה הפעם תהיה הוגנת וחופשית. אולם, ארגון "היומן רייטס ווטש" טען כי מלס נקט באמצעים קשוחים כדי להימנע ממאבק צמוד כמו שהיה לפני חמש שנים. "ממשלת אתיופיה מנהלת התקפה מתואמת על יריבה הפוליטיים, עיתונאים, ופעילי זכויות אדם לקראת הבחירות במאי", אמר הארגון טרם הבחירות.

ראש ועדת הבחירות אמר ל-BBC כי חוק הבחירות שונה ועובדי הקלפי קיבלו הדרכה על מנת לחזור על הטעויות של הבחירות הקודמות. "אין דרך לרמות בתוצאות, אז התוצאות תהיינה מאוד ברורות הפעם. למדנו הרבה", אמר מרגה בקאנה.

מול מלס מתמודדת קואליציית מדרק. "אם נזכה, אנו מתכוונים להקים ממשלת אחדות לאומית למשך חמש השנים הקרובות", אמר באיין פטרוס, היו"ר הנוכחי של הקואליציה. "ישנה אפשרות לזיוף בהצבעה אבל אנו מרגישים שהאוכלוסייה תעמוד על שלה ותגן על הקלפי", הוא הוסיף.

אתיופיה היא המדינה בעלת מספר התושבים השני בגודלו בין המדינות אפריקה דרומית לסהרה. 32 מיליון אזרחיה בעלי זכות הבחירה יצביעו היום בפעם הרביעית בבחירות הדמוקרטיות בתולדות המדינה ויבחרו 547 נציגים בבית התחתון של הפרלמנט ונציגי מועצות מקומיות, שיהיו אלה שיבחרו את הבית העליון של הפרלמנט.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully