וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה נכנס לכוננות עקב תרגיל צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.5.2010 / 14:26

בכיר בחיזבאללה אמר כי לוחמי הארגון התחילו באימון בדרום לבנון שייערך במקביל לאימון צה"ל שייפתח ביום ראשון. "במקרה של התקפה על לבנון הישראלים לא ימצאו מקום להתחבא"

בכיר חיזבאללה ואחראי על אזור הדרום בארגון, נביל קאוק, אמר כי אלפי לוחמי הארגון התחילו היום (שישי) באימון בדרום לבנון שייערך במקביל לאימון של צה"ל שייפתח ביום ראשון. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף קאוק ואמר כי ארגונו "קרא לפעיליו להישאר בשיא הכוננות בתגובה לתרגילים הישראלים". הוא ציין עוד כי "אלפי הלוחמים של חיזבאללה לא יגיעו לקלפי להצביע בבחירות המוניציפאליות ביום ראשון בשל הכוננות".

"במקרה של התקפה ישראלית חדשה על לבנון, הישראלים לא ימצאו מקום אחד להתחבא בו בכל פלסטין הכבושה", הוסיף קאוק שנפגש בלבנון עם האינטלקטואל היהודי-אמריקאי, פרופ' נועם חומסקי. לדבריו, מועד האימון הישראלי ביום ראשון - יום הבחירות לרשויות המקומיות בלבנון - לא נבחר במקרה: "מסתתרות מאחורי זה כוונות התקפיות ישראליות".

התרגיל שיחל ביום ראשון נועד לאמן את העורף לתרחיש של מלחמה ובמסגרתו יאומנו מרבית הרשויות המקומיות במצב חירום בו ישראל תותקף מידי יום במאות טילים שישגרו בין היתר חיזבאללה, סוריה וחמאס.

בתחילת השבוע הדגיש סגן שר הביטחון מתן וילנאי כי זהו תרגיל שגרתי ואמר כי "מהות התרגיל היא העלאת המודעות של הציבור לגבי תרחישים בחזית האזרחית של מדינת ישראל. התרגיל הזה אינו מצביע על דבר מלבד הצורך להיות מוכן". וילנאי הוסיף כי "עם זאת, מכיוון שאנחנו יודעים שלא מאמינים לנו בתחום הזה, אנחנו נהיה במהלך התרגיל עם האצבע על הדופק. העברנו את המסרים הנדרשים למקומות הנדרשים". מחשש לעלייה במתיחות באזור נוכח התרגיל הארצי, העבירה ישראל מסרי הרגעה למדינות האזור דרך האו"ם.

עיקר התרגיל השנה יתמקד במוכנות הרשויות המקומיות, כאשר 30 רשויות יתרגלו מתקפה במשך יומיים. בנוסף, ב-38 רשויות יתקיימו תרגילי שטח בהשתתפות כוחות של פיקוד העורף. התרגיל יכסה 71% מאזרחי המדינה. בין היתר תופעל צפירה ארצית בשעה 11 בבוקר, אולם במהלך התרגיל צפויות להישמע גם צפירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully