וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס אבו טיר שוחרר מהכלא הישראלי

איש הזרוע הפוליטית של הארגון, שנעצר לפני כמעט 4 שנים ואמור היה לשמש אחד מ"קלפי המיקוח" בעסקה לשחרור גלעד שליט, חוזר היום לביתו. מטה המאבק למען החייל החטוף: "מדובר בטירוף ערכים ובזלזול בברית שבין המדינה לבניה"

מאבדים את קלפי המיקוח למען גלעד שליט? מחמוד אבו טיר, מבכירי חמאס בגדה שהיה כלוא בישראל מאז חודש יוני 2006, השתחרר היום (חמישי) מכלא נפחא בדרום, לאחר שסיים לרצות את תקופת מאסרו. לאחר שיצא מהכלא הועבר אבו טיר לבית המעצר ב"מגרש הרוסים" בירושלים, שם יעבור תהליכי שחרור אחרונים. מבית המעצר הוא צפוי לעשות את דרכו לביתו בשכונת צו?ר באה?ר במזרח ירושלים.

אבו טיר נעצר לאחר חטיפת גלעד שליט במסגרת מבצע רחב היקף של צה"ל, במהלכו נעצרו 65 פעילים מרכזיים בזרוע הפוליטית של חמאס בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. אבו טיר כיהן בזמן מעצרו כחבר פרלמנט מטעם חמאס בממשלת רמאללה. הוא מוכר בזכות זקנו הצבוע בחינה כתומה, כיוון שכך לטענתו נהגו לעשות הנביא מוחמד ותלמידיו. בזכות המראה הזה הוא אף זכה לחיקוי בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת".

במטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הגיבו בזעם על שחרורו הצפוי של אבו טיר. לדברי שמשון ליבמן, ראש מטה המאבק, "אנחנו מבינים שוב שאנחנו שחקנים בתיאטרון האבסורד של מדינת ישראל. בהנחה שאנחנו מדינת חוק, ולכן אנו מוגבלים ביכולת להפעיל מנופי לחץ – אין לנו ברירה אלא להבין שהמחויבות שלנו כלפי החייל גלעד שליט דורשת מאיתנו לשלם מחיר יקר, אם בכלל קוראים לזה מחיר, להיענות לדרישות חמאס ולהחזיר את גלעד הביתה. אסירים אנחנו לא יכולים להחזיק, כספים וסחורות אנחנו לא יכולים להפסיק להעביר. מה שקורה היום הוא לא רק טירוף מערכות או חוסר מנהיגות וזלזול בברית שבין המדינה לבניה, אלא טירוף ערכים".

לידיעתו של אבו טיר - ח"כ מיכאל בן ארי שיגר אמש מכתב לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה לעצור את אבו טיר במעצר מינהלי ולמנוע את שחרורו מהכלא. במכתבו של בן ארי לברק נאמר: "בכל מדינה נורמלית היה אבו טיר מוצא את עצמו עמוק באדמה או לכל הפחות במאסר עד לשארית חייו, אולם מדינת ישראל מבקשת לשחרר את אבו טיר שמהווה גם קלף מיקוח עצום בעניין גלעד שליט. מאחר שלצערנו שליט עדין לא איתנו ומאחר שאבו טיר לא הביע חרטה על פעילותו במסגרת חמאס והוא חוזר לפעול במסגרת ארגון הטרור המבקש להשמיד את עם ישראל, אני מבקש מכבודו להפעיל שיקול דעת ולעצור את אבו טיר במעצר מינהלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully