וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: אם ישראל תתקוף נגיב בירי מסיבי

גורמים בחיזבאללה התראיינו לעיתון בכווית ואיימו כי אם ישראל תתקוף בלבנון היא תספוג תקיפה ארטילרית קשה בהרבה מזו שספגה במלחמת לבנון השנייה

גורמים בחיזבאללה אמרו אמש (שלישי) לעיתון הכוויתי "אל-ראי", כי אם ישראל תתקוף את הארגון, היא תותקף באמצעות טילים "מסוג אחר, באיכות שונה, ובעוצמה שונה" מאלו שהופעלו במלחמת לבנון השנייה. לדבריהם, הארגון הגביר את העוצמה הרקטית שלו, ואם ישראל תפתח במלחמה, היא תופגז מידי יום בכ-15 טון של חומרי נפץ.

הגורמים אמרו, כי "אם נניח שלחיזבאללה יש את אותם הטילים שיש לאירן, הרי שטילי ה"זילזאל", ה"פתח-110" וטילי M600 ישמשו במלחמה הבא". הם הוסיפו שהארגון לא יסמוך על מאזן האימה, אלא על המאזן האסטרטגי, שיאפשר לירות לעבר ישראל כ-10 טילים כאלה מידי יום. עוד ציינו, כי במלחמת לבנון השנייה נעשה שימוש בטילים במשקל כולל של 50 טון, המהווים כ-15% מיכולות הארגון כיום. גם טילים קצרי טווח, כגון "גארד" "פג'ר" ו"חיבאר" נמצאים בארסנל הנשק של חיזבאללה, וכעת הוא מסוגל לירות כ-600 כאלה ביום.

"על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להעריך כמה טונות של חומר נפץ יפלו על הישראלים, מפני שהוא יחליט מתי המלחמה תתחיל, אבל אין ספק שהוא לא יצליח לשלוט במסלול הטילים, בגודלם, או במקום נחיתתם", אמרו הגורמים. הם הוסיפו, כי מערך ההגנה הישראלי מטילים בליסטיים יהיה אפקטיבי רק מול 10-20% מהטילים, ויוותרו כ-25 טון של חומר נפץ שינחתו בישראל מדי יום, שהם כמחצית ממשקל הטילים שנחתו במלחמת לבנון השנייה.

עוד אמרו גורמי החיזבאללה, כי ישראל אינה מוכנה לאפשרות שסוריה תעשה שימוש בלוחמה ביולוגית. הם ציינו כי ישראל תתקשה לעמוד בנזק הכלכלי שייגרם לה כתוצאה ממלחמה נוספת. לבסוף, התייחסו לאפשרות שישראל תצטרך להתמודד מול חיזבאללה והחמאס בו זמנית, ואמרו כי למרות שישראל יכולה להחליט מתי לפתוח במערכה, היא לא מסוגלת להרתיע את חיזבאללה, כפי שהיא עצמה למדה במלחמה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully