וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2010: חצי מהילדים בסיכון לא מטופלים

גיל סימה

17.5.2010 / 18:16

לפי ממצאים שהוצגו בכינוס שארגן משרד הרווחה, רק 70 אלף מתוך 150 אלף ילדים בסיכון ב-55 יישובים בישראל, מוכרים לרשויות ומקבלים טיפול מקצועי. בכינוס הוצגה תוכנית שמטרתה לתת מענה לילדים שנופלים בין הכיסאות

רק מחצית מהילדים ובני הנוער בישראל המצויים בסיכון, מוכרים ומטופלים על ידי הגורמים המקצועיים. כך עולה מנתונים שהציג היום (שני) משרד הרווחה והשירותים החברתיים בכנס שארגן המשרד. מבדיקה שנערכה ב-55 יישובים ברחבי הארץ עולה, כי כ-150 אלף ילדים ובני נוער נמצאים בסיכון, אולם רק 70 אלף מתוכם מוכרים לרשויות הרווחה ומקבלים טיפול מקצועי. עוד נמצא, כי 7,300 ילדים במצבי סיכון שונים כלל אינם מוכרים לרשויות.

"הנתונים שאספנו מוכיחים את העובדה שיש המון ילדים הנמצאים בסיכון, ואין אף איש מקצוע אשר טיפל או מטפל בהם", אמרה לוואלה! חדשות מנהלת התכנית, טלל דולב. "התכנית הנוכחית מונעת מצבים בהם המידע על ילדים המצויים בסיכון לא הועבר בין אנשי המקצוע בצורה הישירה. אנשים שמו לב (לילדים בסיכון -ג.ס), אבל לא תמיד ידעו למי או האם מותר לדווח ובכלל. לא תמיד היה גורם ברשות המקומית אשר ידע לכוון אותם. עכשיו כאשר יש תכנית אחת משותפת לחמישה משרדי ממשלה, היא מונעת מכשולים, בתוכם גם בין היתר מכשולים ביורוקרטיים".

התוכנית עליה מדברת דולב הוצגה גם היא בכנס של משרד הרווחה. התוכנית, אשר יצאה לפועל בתחילת השנה שעברה ושתוצאותיה הראשוניות נחשפו היום לראשונה, מבוססת על מודל רב מערכתי המתמקד בפן החינוכי של הילדים. במסגרת התוכנית מוענק מקום לילדים במהלך כל השבוע, מתוך מטרה להעצים את התלמיד בכל התחומים: צוות מורים מקצועי נותן מענה מלא לתלמידים תוך צמצום הפערים, כשהרעיון הוא לתפור חליפה לכל תלמיד כך שתתאים בדיוק למה שחסר לו. התפיסה היא שבאמצעות קשר רגשי ואישי, יצליח התלמיד לחזור ללימודים ולמערכת נורמטיבית. ייחודיות התכנית היא בקשר האישי שנוצר בין המורים והרכזים לבין תלמידים. הלמידה מתבצעת במקביל לכיתת האם, כך שהתלמיד אינו מפסיד שיעורים.

"לא ניתן לאמוד את התכנית בטווח המיידי", אמר שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, "השפעתה תהיה על פני דור, והעובדה שהיא מופעלת עם משרדי ממשלה נוספים ממנפת אותה מאוד". התוכנית המוגדרת על ידי המשרד כמהפכנית מיושמת כבר בקרוב ל-40 רשויות ויישובים והיא בין היתר מונחלת ביישובים ערביים, חרדיים ובעלי צביון מקומי ייחודי. לדברי הרצוג, במשרד הרווחה מצפים לתוצאות מעודדות יותר עם יישומה של התכנית אשר הקצתה כ-93 מיליוני שקלים ליישומה ברשויות.

הוגי התכנית הוסיפו, כי היא תנסה לסייע לאוכלוסיות העולים השונות אשר רבות מהן מהן נמצאות במוקד הסיכון לילדים ובני נוער. "הבעיה העיקרית בקרב העולים היא בבני העדה הבוכרית, האתיופית והקווקזית, ואם לא נפעל עכשיו וניישם את התכנית עליהם, גם בעוד 20 שנה ניאלץ לטפל באוכלוסיות אלה", הסביר ד"ר רמי סולימאני, מנכ"ל עמותת אשלים המיועדת לתכנון ופיתוח שירותים למען ילדים ובני נוער בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully