וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצחה של מרגריטה לאוטין

גלעד גרוסמן

17.5.2010 / 13:57

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר מאסר עולם במסגרת הסכם טיעון שנחתם עם רונן בן עדי, שירה למוות במרגריטה לאוטין לפני כשנה וחצי בחוף בבת ים. על שמעון סבח, שהורשע בסיוע, נגזרו 7 שנות מאסר. "המבצעים לא היססו לבוא חמושים בכלי נשק ולהשתמש בהם באזור הומה אדם"

מאסר עולם נגזר היום (שני) על רונן בן עדי שהורשע ברצח מרגיטה לאוטין במסגרת עסקת טיעון בה הודה במעשים. לפני שבוע הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את בן עדי ברציחתה של מרגריטה לאוטין לפני כשנה וחצי בחוף הים בבת ים. החשוד השני, שמעון סבח, הורשע במסגרת ההסדר בעבירה של סיוע לאחר מעשה ונגזרו עליו שבע שנות מאסר. בנוסף, קבע בית המשפט, כי המורשעים יפצו את משפחת לאוטין בסכום של 350 אלף שקלים, שיועברו לחשבונות הבנק של ילדי המשפחה.

מההרשעה עולה, כי בן עדי הורשע 13 פעמים בעבר. בפעם האחרונה נידון בארה"ב לתשע שנות מאסר בגין עבירות סמים. הוא ריצה חלק מהמאסר בארץ, שוחרר בניכוי שליש מעונשו, וביצע את הרצח בזמן שהיה בחופשה. התובעת, עורכת הדין הדסה פורר מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה, כי למרות שהנאשמים היו עשויים להישלח למאסרים ארוכים יותר, מדובר בהסדר ראוי, שכן הנאשמים הודו במעשה ויפצו את ילדי הנרצחת. היא הוסיפה, כי "לא בכל יום אדם קם ואומר: "אני רצחתי". זה לא מחזה שכיח".

בגזר הדין נכתב כי "חומרתם המופלגת של המעשים מתבטאת בראש ובראשונה בתוצאה הרת האסון של קטילת חיים, ומקבלת משנה חומרה בכך שהמבצעים לא היססו לבוא חמושים בכלי נשק ולהשתמש בהם באזור הומה אדם, תוך שהם לוקחים במודע סיכון שגם חפים מפשע, ובכללם ילדים ומבוגרים שנקלעו שלא בטובתם לזירת הרצח, ייפגעו. במעשיהם, הפגינו הנאשמים חוסר אכפתיות, אדישות, אטימות וזלזול בחיי אדם. לצערנו, אין זה מקרה בודד בתקופה האחרונה, שבה 'חיסול חשבונות' של אוכלוסיה עבריינית מתבצע בראש חוצות ולאור היום באזורים הומי אדם, מבלי להתחשב כלל בתוצאות הלוואי שעלולות להיות למעשיהם".

פרקליטו של בן עדי אמר, כי "אף אחד לא התכוון לפגוע בלאוטין, אולם זו התוצאה המצערת, ועל כך הנאשם נותן את הדין. הוא הוסיף שההודאה במעשה מוכיחה את החרטה של בן עדי. אלכס לאוטין, בעלה של מרגריטה, נראה בתום הדיון ברגשות מעורבים. הוא אינו חש הקלה מאחר שהצד המשפטי הסתיים ואילו המשפחה עדיין במאבק מול השלטונות שאינם מכירים בהם. הוא הוסיף שהחיים ללא אשתו הם מאבק יומיומי ושהוא רק חושב על מה שלא הספיקו לעשות יחד.

לפני כחודש וחצי גיבשה הפרקליטות הסדר טיעון עם הנאשמים ברצח שאירע בחודש אוגוסט בשנת 2008. על פי הסדר הטיעון, הנאשם המרכזי בפרשה, רונן בן עדי, יודה ברצח ויישלח למאסר עולם. הנאשם השני בפרשה, שמעון סבח ירצה שבע שנות מאסר.

לאוטין נורתה למוות במהלך ניסיון חיסול בעולם התחתון. איציק אברג'יל נעצר בחשד שהזמין את אותה התנקשות כושלת, שהייתה מכוונת לפגוע במוטי חסין ורמי אמירה, עקב סכסוך פנימי בארגונו של אברג'יל.

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully