וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: צה"ל יתרגל התקפת טילים על ישראל

יהושע בריינר

16.5.2010 / 14:26

ביום ראשון הבא ייפתח תרגיל רחב היקף של פיקוד העורף, במסגרתו ידומה תרחיש של מתקפת טילים מצד סוריה, חיזבאללה וחמאס. וילנאי: "התרגיל אינו מצביע על דבר מלבד הצורך להיות מוכן"

האם תהיה מלחמה בקיץ? בצה"ל לפחות מתכוננים לאפשרות כזו. על רקע הצהרות לוחמניות של גורמים בעולם הערבי, משרד הביטחון, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית יפתחו ביום ראשון הבא בתרגיל העורף הלאומי, המכונה "נקודת מפנה 4". במסגרת התרגיל יאומנו מרבית הרשויות המקומיות במצבי חירום. על פי תרחיש התרגיל, תותקף ישראל מדי יום במאות טילים שישגרו בין היתר חיזבאללה, סוריה וחמאס. מחשש לעלייה במתיחות באזור נוכח התרגיל הארצי, העבירה ישראל מסרי הרגעה למדינות האזור דרך האו"ם.

"התרגיל הפך לשגרה קבועה", אומר סגן שר הביטחון מתן וילנאי, "מהות התרגיל היא העלאת המודעות של הציבור לגבי תרחישים בחזית האזרחית של מדינת ישראל. הרוצה בשלום -ייכון למלחמה. התרגיל הזה אינו מצביע על דבר מלבד הצורך להיות מוכן". וילנאי הדגיש, כי "עם זאת, מכיוון שאנחנו יודעים שלא מאמינים לנו בתחום הזה, אנחנו נהיה במהלך התרגיל עם האצבע על הדופק. העברנו את המסרים הנדרשים למקומות הנדרשים". וילנאי סירב להתייחס בהרחבה לעניין התחמשות חיזבאללה אולם אמר כי "אנחנו יודעים מזמן שטווח הטילים מכסה את כל הארץ, ואנחנו יודעים שחיזבאללה עושה מאמץ גדול להשיג טילים נוספים".

עיקר התרגיל השנה יתמקד במוכנות הרשויות המקומיות, כאשר 30 רשויות יתרגלו מתקפה במשך יומיים. בנוסף, ב-38 רשויות יתקיימו תרגילי שטח בהשתתפות כוחות של פיקוד העורף. התרגיל יכסה 71% מאזרחי המדינה. בין היתר תופעל צפירה ארצית בשעה 11 בבוקר, אולם במהלך התרגיל צפויות להישמע גם צפירות נוספות. "אין מושג כזה שההכנות למלחמה נגמרו, תמיד יש מה לעשות. כשיש אירועים בעורף הדבר האחרון שמעניין את אלוף הפיקוד זה מאיפה זה מגיע. אנחנו עוסקים במאות פגיעות בעורף, אנשים לא קולטים את זה", אמר וילנאי.

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן הדגיש את חשיבות התרגיל וקרא לכל אזרחי המדינה ליטול בו חלק פעיל, על פי הנחיות הפיקוד. לדבריו, מנתוני הפיקוד עלה כי בתרגיל בשנה שעברה נטלו למעלה ממחצית האזרחים חלק פעיל.

עדכון ראשון: 13:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully