וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: צה"ל פינה באלימות מתיישבים בחומש

פנחס וולף

16.5.2010 / 0:14

מתנחלים טוענים כי כוחות הביטחון פינו במהלך השבת מתנחלים מחומש, תוך שימוש באלימות נגדם. לטענתם, החיילים אף החרימו תשמישי קדושה. צה"ל: השהייה בחומש היא עבירה על החוק

כוחות צבא ומשמר הגבול פינו אתמול (שבת) מתנחלים מהיישוב חומש. כך טענו מתנחלים. לטענתם, מלבד העובדה שהפינוי נערך בשבת, הוא לווה באלימות, עד כדי פציעת אחד מהמתנחלים מצד חיילי מילואים ושוטרי משמר הגבול.

לפי הדיווחים, בשעה 16:00 הגיעו לחומש מספר כלי רכב צבאיים בהם ישבו חיילי מילואים ושוטרי מג"ב. הכוחות פינו חלק מהמתנחלים ביישוב. "לאחר שהאזרחים הורדו לבסיס בשבי שומרון, חטיבת שומרון הזמינה רכב משטרתי, שהסיע בכוח את האזרחים תוך חילול שבת נוסף אל תחנת המשטרה באריאל", טענו מתנחלים.

לטענתם, כוחות הביטחון החרימו את הציוד האישי של האזרחים, שכלל בין היתר ספר תורה, תשמישי קדושה וציוד אישי, ללא צו המורה על כך.

גורמים בשומרון אמרו הערב כי, "שוב חטיבת שומרון בראשות המח"ט איציק בר מדרדרת בכוח את מערכת היחסים שבין הצבא להתיישבות לחינם. אותו מח"ט שאסר לפני כחצי שנה על חיילים להתארח בבתי מתיישבים בגזרת החטיבה, מתנהל כפרובוקטור ומכריח שוב ושוב את החיילים המשרתים בגזרת החטיבה לחלל שבת בפינויים מיותרים ואף מחרים ציוד ללא צו. זו פשוט גניבה".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד), המשמש גם כיו"ר ועדת המשנה לענייני אזורי יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון, הודיע כי הפינוי בשבת וההתנהלות בעניין החרמת ציוד יועלו לדיון בוועדת המשנה. "אני רואה בחומרה את התנהלות הצבא במקרה הזה, אשר מנוגדת לחלוטין להחלטות והנחיות ועדת המשנה לענייני אזורי יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון. הועדה תקיים דיון מיוחד בנושא", אמר.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "בשעות הצהריים זוהו שבעה אזרחים ישראלים בתחום היישוב המפונה חומש. השהייה במקום מהווה עבירה על החוק. כוח הגיע למקום ופינה אותם להמשך טיפול משטרת ישראל. במהלך הפינוי לא אירועו אירועים חריגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully