וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בשייח ג'ראח: אישומים נגד 10 מפגינים

כתבי אישום הוגשו נגד עשרה פעילי שמאל שנעצרו בסוף השבוע במהלך הפגנה בשכונה שבמזרח י-ם. סעיפי האישום המיוחסים להם: התפרעות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. העשרה הורחקו מהשכונה. האגודה לזכויות האזרח: המשטרה מתנכלת למאבק האזרחי בשייח ג'ראח והפעילה אלימות קשה

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו אמש (שבת) כתבי אישום נגד עשרה פעילי שמאל, שנעצרו ביום שישי במהלך הפגנה בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר. סעיפי האישום המיוחסים להם: התפרעות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בנוסף, הורה בית המשפט להרחיק את עשרת הנאשמים למרחק של 200 מטר משייח ג'ראח. זאת לפחות עד לקיום דיון נוסף בעניינם, שצפוי להיערך בעוד כשבוע.

כ-200 פעילי שמאל הפגינו אמש מול בית משפט השלום בירושלים בדרישה לשחרר את העצורים, שהובאו לדיון בהארכת מעצרם. בין השאר הם קראו: "הפאשיזם לא יעבור" ו"ירושלים לא תהיה חברון". בין המפגינים היו גם יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, ומנכ"ל האגודה לזכויות האזרח חגי אלעד. אלעד אמר לוואלה! חדשות, כי "לא היתה שום סיבה להחזיק במעצר למשך סוף השבוע אנשים שאינם דרושים לחקירה ואינם מסוכנים לציבור". אלעד גם סיפר שהמפגינים הורחקו ממגרש הרוסים עד תום הדיון בעניין עשרת העצורים, אך לאחר מכן הם שבו להפגין באישור בית המשפט.

מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח אף מתח ביקורת חריפה על המשטרה בעקבות האלימות שהפעילה, לדבריו, במהלך ההפגנה שנערכה ביום שישי בשכונת שייח ג'ראח. לדבריו, "התנהגות המשטרה ביום שישי היתה הסלמה בהתנכלויות למאבק האזרחי בשייח ג'ראח. היתה אלימות קשה של השוטרים. אלימות שהופעלה נגד מפגינים לא אלימים. בנוסף, היו מפגינים שנחבלו. למפגין אחד נשברה היד, מפגין אחר ספג סדקים בצלעות. היו ארבעה אנשים שטופלו בבית החולים".

"לחקור את התנהגות המשטרה"

בהפגנת פעילי שמאל שנערכה ביום שישי בשייח ג'ראח נעצרו 14 מפגינים. זאת לאחר שהם צעדו לעבר מתחם "שמעון הצדיק" בשכונה, שאליו נכנסו בשנה האחרונה ארבע משפחות יהודיות. בין העצורים גם אריק אשרמן, מנכ"ל "רבנים לזכויות אדם". ארבעה מהעצורים שוחררו במהלך סוף השבוע.

מוסי רז, ח"כ לשעבר מטעם מרצ וממשתתפי ההפגנה, אמר לוואלה! חדשות כי בהפגנה השתתפו קרוב ל-500 בני אדם, אשר הפגינו נגד כניסתם של תושבים יהודים לשכונה ופינויים של תושבים פלסטינים. במסגרת ההפגנה, ביקשו הפעילים להיכנס למתחם בתי המריבה. לטענתם, במהלך יום ירושלים שהתרחש בשבוע שעבר אישרה המשטרה למאות מתנחלים להתהלך בלב השכונה "תוך שהם חוסמים כבישים ומדרכות ומזרים אימה על התושבים הפלסטינים".

בין העצורים היה גם כתב קול ישראל שי זילבר אשר נעצר, לטענת המפגינים, לאחר שניסה לראיין את אחד מהם. כשגילתה המשטרה שזילבר הוא עיתונאי, הוא שוחרר ממעצר. לדברי המפגינים, "לאור ההשחתה הבוטה שפשתה בכל מערכות אכיפת החוק במזרח ירושלים, שמקורה בקשרים הדוקים בין המתנחלים למשטרה, יצאה צעדה של פעילי שמאל לעבר השכונה במטרה להיכנס אל מתחם בתי המריבה שממנו מנסה המשטרה להדיר אותם".

כוחות המשטרה הרבים שהיו במקום מנעו את כניסתם של הפעילים, ועשרות מהם התיישבו במחאה על כביש הכניסה למתחם "שמעון הצדיק", סמוך למחסומים שהוצבו במקום, וסירבו להתפנות. המפגינים סיפרו עוד כי "המשטרה הפעילה אלימות חסרת מעצורים כלפינו: בוקסים, סטירות ומרפקים".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) שהשתתף בהפגנה קרא לחקור את "התנהגותה האלימה של משטרת ישראל כנגד המפגינים". הוא הוסיף כי "המאבק בשייח' ג'ראח איננו רק מאבק נגד העוול והנישול של המשפחות הפלסטיניות בשכונה". חנין אמר כי "המאבק נגד הקמת התנחלות בלב ירושלים המזרחית הוא מאבק על עצם היכולת להגיע לשלום בארץ הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully