וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זחאלקה בירושלים: "זו הנכבה של ימינו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.5.2010 / 17:03

יו"ר בל"ד זחאלקה אמר בהפגנה שנערכה לציון 62 שנים ליום ה"הנכבה" כי ייהוד ירושלים עלול להוביל לאינתיפאדה שלישית. במהלך היום קראו אלפים שלא יוותרו על זכות השיבה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

כ-300 פעילים של מפלגת בל"ד השתתפו היום (שבת) בהפגה שנערכה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים לציון 62 שנים לציון יום הנכבה. בהפגנה נכחו חברי כנסת של המפלגה, בראשם יו"ר המפלגה זג'מאל זחאלקה אשר קרא לייהוד ירושלים "הנכבה של ימינו".

זחלאקה קרא לפלסטינים להתאחד כנגד תוכניות ישראל לייהד את מזרח העיר ואמר "לישראל יש תוכניות להרוס עוד אלפי בתים במזרח ירושלים. אם התוכנית הזו תצא לפועל הדבר עלול להבעיר את המצב ולהוביל לאינתיפאדה שלישית".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) קרא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד ראשי תנועת בל"ד, בשל הדברים שאמרו בהפגנה שנערכה לציון 62 שנה ליום ה"הנכבה". בין השאר נאמר בהפגנה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים כי "הניסיונות לייהד את העיר עלולים להוביל לאינתיפאדה שלישית". לדברי ח"כ מילר, "פעם אחר פעם מוכיחים חברי התנועה שהחוק בישראל אינו חל עליהם. הסתתם הפרועה היום הינה צעד נוסף בדרך לכרסום יסודות המשטר בישראל, תוך התרסה ברורה כנגד המדינה, סמליה ומוסדותיה. לא יעלה על הדעת שחברי כנסת שנשבעו אמונים למדינה, ומתפרנסים מכספי הציבור, יצאו בחוצות העיר ויפגינו נגד קיומה של אותה המדינה. על היועץ המשפטי לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה".

"הפלסטינים דבקים ביעדיהם הלאומיים"

ברחבי הרשות הפלסטינית מציינים היום 62 שנים ליום ה-"נכבה", המציין את "האסון הפלסטיני", כלשונם, שאירע לעם הפלסטיני עם הקמת מדינת ישראל. צפירות דומייה בת דקה נשמעו ב-12 בצהריים ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה לפתיחת אירועי היום ולאחריהן נערכו מספר תהלוכות ועצרות ברחבי הגדה המערבית ועזה לציון 62 שנים ל"נכבה". במסגרת התהלוכות קראו אלפי המפגינים כי לא יוותרו על זכות השיבה ולא יסכימו ל"מזימות" לפגוע בזכויותיהם. פלסטינים המתגוררים במדינות שונות בעולם קיימו אף הם תהלוכות לציון היום.

לרגל יום הנכבה פרסם הוועד הפועל של אש"ף הודעה, בה הבהיר כי הפלסטינים דבקים ביעדיהם הלאומיים ובהחלטות האו"ם להשבת הפליטים הפלסטינים לבתיהם שנגזלו מהם. "אנחנו חוזרים ומדגישים כי אנחנו דבקים ביעדינו הלאומיים וקוראים לציבור עמנו במולדת לציין את יום הנכבה בפעילויות שמגלות את חרפת הכיבוש הישראלי", נכתב. "אנו גאים גם בעמנו שעומד איתן ונאחז בעקשנות באדמתו משנת 48' ובכל הפלסטינים שבנו עתיד וזהות פלסטינית לבניהם על אף הסבל הגדול שעברו".

לפני כחודש ציינו ערביי ישראל 62 שנים לנכבה. ח"כ טלב א-סנע אמר בעצרת בטירה כי "הכפרים העקורים הם עדות לפשעי הציונות, אשר כללו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות כולל וביניהם עקירת עשרות יישובים וגירוש מאות אלפי פלסטינים. הפשעים הללו בוצעו רק שנתיים לאחר תום מלחמת העולם השנייה ועשרות שנים לפני דו"ח גולדסטון. שום חוק לא ימנע מאיתנו לציין את יום הנכבה ולהזכיר למדינת ישראל שהיא אחראית לאותם פשעים".


עדכון ראשון - 15:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully