וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בשייח ג'ראח: 30 פעילי שמאל נעצרו

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

14.5.2010 / 18:20

מאות פעילי שמאל הפגינו בשכונה שבמזרח י-ם במחאה על פינוי משפחות פלסטיניות וניסו להגיע למתחם בתי המריבה. המשטרה מנעה זאת מהם ועצרה 30 מפגינים שהתיישבו על כביש הכניסה למתחם. המפגינים: "הופעלה נגדנו אלימות חסרת מעצורים"

עימותים בין המשטרה לפעילי שמאל בשכונת שייח ג'ראח: 30 מפגינים נעצרו אחר הצהריים (שישי) על ידי המשטרה בהפגנת השמאל בשכונה במזרח ירושלים. זאת לאחר שהפעילים צעדו לעבר מתחם "שמעון הצדיק" בשכונה, שאליו נכנסו בשנה האחרונה ארבע משפחות יהודיות. בין העצורים גם אריק אשרמן, מנכ"ל "רבנים לזכויות אדם". לטענת פעילי השמאל, ארבעה מבין המפגינים נפצעו, ואחת אף פונתה לקבלת טיפול רפואי.

מוסי רז, ח"כ לשעבר מטעם מרצ וממשתתפי ההפגנה, אמר לוואלה! חדשות כי בהפגנה השתתפו קרוב ל-500 בני אדם, אשר הפגינו נגד כניסתם של תושבים יהודים לשכונה ופינויים של תושבים פלסטינים. במסגרת ההפגנה, ביקשו הפעילים להיכנס למתחם בתי המריבה. לטענתם, במהלך יום ירושלים שהתרחש בשבוע שעבר אישרה המשטרה למאות מתנחלים להתהלך בלב השכונה "תוך שהם חוסמים כבישים ומדרכות ומזרים אימה על התושבים הפלסטינים".

לטענת המפגינים, בין העצורים היה גם כתב קול ישראל שי זילבר, אשר לטענתם נעצר על ידי המשטרה משניסה לראיין את אחד הפעילים, ושוחרר לאחר שעוכב לחקירה. הפעילים טענו כי "לאור ההשחתה הבוטה שפשתה בכל מערכות אכיפת החוק במזרח ירושלים, שמקורה בקשרים הדוקים בין המתנחלים למשטרה, יצאה היום צעדה של פעילי שמאל לעבר השכונה במטרה להיכנס אל מתחם בתי המריבה שממנו מנסה המשטרה להדיר אותם".

כוחות המשטרה הרבים שהיו במקום מנעו את כניסתם של הפעילים, ועשרות מהם התיישבו במחאה על כביש הכניסה למתחם "שמעון הצדיק", סמוך למחסומים, וסירבו להתפנות. המפגינים סיפרו עוד כי "המשטרה הפעילה אלימות חסרת מעצורים כלפינו: בוקסים, סטירות ומרפקים".

"עם כובש אינו עם חופשי"

במשטרה טענו כי בתחילת האירוע כ-30 מפגיני שמאל נשכבו על הכביש. בשלב זה המשטרה החלה להתערב, ועצרה לחקירה עשרה מהמפגינים. בהמשך, המשטרה פעלה נגד 150 מפגינים שהתקרבו לעבר מתחם "שמעון הצדיק". במשטרה דיווחו כי סך כל העצורים בגין הפרות סדר עומד על 30 מפגינים.

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) שהתשתתף בהפגנה קרא לחקור את "התנהגותה האלימה של משטרת ישראל כנגד המפגינים". הוא הוסיף כי "המאבק בשייח' ג'ראח איננו רק מאבק נגד העוול והנישול של המשפחות הפלסטיניות בשכונה".

חנין אמר כי "המאבק נגד הקמת התנחלות בלב ירושלים המזרחית הוא מאבק על עצם היכולת להגיע לשלום בארץ הזאת. הסדר של שתי בירות בירושלים הוא מרכיב הכרחי לפתרון של שתי מדינות לשני העמים. עם הכובש עם אחר אינו יכול להיות חופשי. אנחנו נאבקים היום על החופש שלהם וגם על החופש שלנו, על עתיד של שלום לשני העמים".

בתחילת השבוע נפתח בבית משפט השלום בירושלים משפטם של שמונה פעילי שמאל שנעצרו במהלך ההפגנות בשייח ג'ראח. סעיף האישום המיוחס להם הוא התקהלות בלתי חוקית. לטענת המפגינים, העמדתם לדין היא אפליה לרעה בהשוואה לפעילי ימין שעברו עבירות דומות ואף חמורות יותר בפעולות המחאה נגד ההתנתקות, ואשר זכו לחנינה גורפת מתוקף חוק שחוקקה הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully