וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "הממשלה לא תתקפל בפני האמריקאים"

בראיון לביטאון ש"ס, התייחס שר הפנים ישי לפרסומים לפיהם ישראל הסכימה להקפיא את הבנייה בבירה. "הבנייה בירושלים לא תוקפא. נבנה בכל מקום בבירת מולדתו של העם היהודי"

"אני שב ומצהיר: הבנייה בירושלים לא תוקפא" – כך אמר סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי בראיון לעיתון "יום ליום", הביטאון הרשמי של תנועת ש"ס שהתפרסם הבוקר (חמישי). במקביל מתכוון השר להורות על כינוסה של הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים בהקדם האפשרי, כדי להשיג את האישורים הנדרשים לבנייה בשכונת רמת שלמה.

השר ישי התייחס לפרסומים לפיהם ישראל הסכימה להקפיא לשנתיים את הבנייה בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים, ואמר: "ממילא התכנון לוקח זמן רב, כך שזה לא שייך לשום הקפאה". ישי הצהיר כי "ממשלת ישראל לא תתקפל בפני האמריקאים. ישראל תבנה בכל מקום בירושלים, בירת מולדתו של העם היהודי לנצח נצחים".

הצהרותיו של שר הפנים בדבר כוונת ישראל להמשיך בבנייה בירושלים מגיעות לאחר שבמהלך השבוע האחרון נשמעו בממשל האמריקאי קולות בדבר הקפאת הבנייה. בתחילת השבוע אמר השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הבטיח להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה למשך שנתיים. מספר שעות לאחר מכן מסר גורם מטעמו של נתניהו כי "לא ניתנה שום התחייבות לכך, אך באופן מעשי הליכי התכנון של רמת שלמה יימשכו לפחות שנה, והבנייה בפועל תחל רק בעוד כמה שנים".

נתניהו הגיב לדברים במספר מועדים במהלך השבוע, וחזר וטען כי ישראל תמשיך לבנות בירושלים ואין בכוונת הממשלה להפסיקה. "לעולם לא נחזיר את ירושלים להיות שוב עיר חלוקה קודרת וחצויה", אמר אתמול נתניהו בנאומו בטקס הזיכרון הממלכתי לציון 43 שנים לשחרור ואיחוד ירושלים בגבעת התחמושת. "נמשיך לבנות ולהיבנות בירושלים. נמשיך לתכנן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully