וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בחיפה: די לרדיפה הפוליטית של ערבים

ניר יהב וקובי מנדל

11.5.2010 / 0:05

כ-300 בני אדם קיימו עצרת במחאה על מעצרם של פעילי הציבור הערבי, אמיר מח'ול וד"ר עומאר סעיד, החשודים בריגול חמור. ח"כ זחאלקה: "ישראל מנסה להפוך פעילות פוליטית לסוגיה ביטחונית"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: רן צימט)

כ-300 בני אדם קיימו אמש (שני) עצרת סמוך למרכז היהודי-ערבי "בית הגפן" בחיפה במחאה על מעצרם של פעילי הציבור אמיר מח'ול וד"ר עומאר סעיד בחשד לעבירות נגד ביטחון המדינה. בעצרת השתתפו גם חברי כנסת, אישי ציבור ערבים ובני משפחתו של מח'ול, המכהן כמנכ"ל "איתיג'אה" – ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל ויו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות.

משתתפי ההפגנה גינו את "הרדיפות הפוליטיות שנוקטים השלטונות נגד אישי ציבור ערבים" וקראו לשחרר את כל האסירים הפוליטים מבתי הכלא, ובראשם מח'ול וסעיד. יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בהפגנה כי הסוגיה היא סוגיה פוליטית "אולם השלטונות הישראלים פועלים להפכה לסוגיה ביטחונית. ישראל מנסה להפוך פעילות פוליטית לאומית לעניין בעל השלכות ביטחוניות".

"בכל מה שנוגע לערביי ישראל, ישראל מסתכלת אל הנושא הזה דרך משקפיים ביטחוניים", אמר ח"כ זחאלקה שהוסיף עוד כי ישראל מנהלת גל רדיפות נגד אישי הציבור הערבים. "מפלגת בל"ד חוותה בעבר וגם בהווה רדיפות פוליטיות, אולם כל הניסיונות לפגוע בנו נכשלו. בכל פעם שניסו לרדוף – לא הצליחו לפגוע בנו".

"יש לנו ניסיון רב בעניינים כמו אלו", הוסיף. "ניאבק גם הפעם, מול הניסיון החדש, ונסכל אותו כפי שסיכלנו את הניסיונות בעבר. המבחן האמיתי הוא כיצד הדבר ישפיע על התנועה הלאומית. תמיד ידענו לצאת מהמשברים האלו כשאנחנו עוד יותר דבקים בעקרונותינו ובעמדותינו. הם מנסים להכניס אותנו לגטו פוליטי אבל אנחנו החלטנו לפרוץ את הגטו הזה. אין דרך חזרה. אמיר מח'ול ועומאר סעיד הם שני אנשים מוכרים. הפעילות שלהם היא פוליטית ומעצרם הוא חלק מהרדיפה הפוליטית נגדנו".

עדכון ראשון: 21:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully