וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפליטים מידרדרים בתל אביב לזנות וסמים"

איילה חננאל

2.5.2010 / 15:01

שוטרי מרחב יפתח נתקלו באחרונה במספר מקרים של נשים מקהילת הפליטים שעוסקות בזנות באזור התחנה המרכזית בת"א. כמו כן טוענים גורמים במשטרה כי אנשי הקהילה חברו לסוחרי סמים מקומיים

מצוקת הפליטים הביאה רבים מהם לפנות לסוגים שונים של פשע ואלימות. כעת, מבחינים במשטרת מרחב יפתח בתופעה חדשה, נשים וגברים מקרב קהילת הפליטים אשר מידרדרים לזנות וסחר בסמים.

שוטרי מרחב יפתח נתקלו באחרונה במספר מקרים של נשים מקהילת הפליטים העוסקות בזנות. "הן מקבלות לקוחות בדירתן הפרטית כאשר ישנו סרסור, בדרך כלל חבר בקהילה, שמפיץ את דבר עיסוקן בקרב חברי קהילת הזרים וגובה מהם מדי יום את חלקו הכספי", מספרים גורמים במרחב יפתח ומדגישים כי "לא מדובר בנשים המועסקות במכוני ליווי או בתי הבושת המאפיינים את האזור - נגדם אנו פועלים ללא הרף בפשיטות והוצאת צווי סגירה, כי אם בתופעה אשר התפתחה בקרב אוכלוסיית המסתננים ארצה שרובם שרויים באבטלה הגורמת להם לעסוק בפשיעה".

תופעה זו של זנות וסרסרות בקרב הפליטים מצטרפת לתופעה נוספת שלדברי גורמים במרחב יפתח, הסלימה רבות בחודשים האחרונים - התחברותם של חברי קהילת הפליטים מאפריקה עם סוחרי הסמים המקומיים, רובם תושבי המשולש והשטחים, החולקים עמם דת ושפה משותפת. ההתחברות הביאה לדרדורם של חלק מחברי קהילת הפליטים לסחר ושימוש בסמים. "עד הגעתם של הפליטים למתחם התחנה המרכזית הישנה, מחוללי הפשיעה הבולטים היו ערבים מכפר קאסם וטייבה, ששלטו בשוק הסחר בסמים באזור ולביצוע משימות המכירה היו נוהגים להשתמש בנרקומנים שהיו משתעבדים אליהם", מסבירים גורמים במרחב יפתח. "רוב הפליטים שהגיעו לכאן דוברים ערבית ולכן היה קל להם להתחבר עם סוחרי הסמים ואילו אלה ניצלו את המצוקה הכלכלית בה שרויים הפליטים ובמהרה הפכו אותם לסוחרים, כאשר הפליטים מוכרים את מנות הסם ברחובות תמורת רווחים של כמה שקלים".

לפני כארבעה חודשים הודיעה משטרת מחוז תל אביב על פתיחת מבצע "תחנה בטוחה" בפיקודו של מפקד מרחב יפתח ניצב משנה יורם אוחיון. מטרת המבצע היא לפעול נגד הפשיעה באזור התחנה המרכזית הישנה וברחובות הסמוכים, אשר עם השנים הפכו בעקבות הזנחתה ובנייתה של התחנה המרכזית החדשה למוקד הפשע והאלימות הגדול בישראל. רק בשנה האחרונה בוצעו במתחם ארבעה מעשי רצח ועשרות מעשי אונס. במשטרת מחוז תל אביב אומרים כי "תכלית הפעילות שתיערך היא הורדת כמות אירועי האלימות והפשיעה במקום וחיזוק תחושת הביטחון של תושבי דרום העיר". המטרות המוצהרות של המבצע הן לצמצם את תופעת הזנות הנפוצה במקום, ולהילחם בתעשיית הסחר והשימוש בסמים הנפוצה בסביבת נווה שאנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully