וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה טיפולי שיניים חינם לילדים

אריאל נוי

2.5.2010 / 14:14

חרף הביקורת הרבה שעורר הצעד, אישרה הממשלה את הרפורמה בשירותי בריאות השיניים. מאחד ביולי יטופלו ילדים עד גיל 8 בחינם. המבקרים טוענים כי המהלך יפגע בסל התרופות

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית את הכללת טיפולי השיניים לילדים עד גיל 8 בסל הבריאות מתחילת חודש יולי השנה. עוד קובעת ההחלטה כי לסל שירותי הבריאות בשנת 2010 יתווסף סכום נוסף של 11 מיליון שקלים. בכך, סך המקורות לטיפולי השיניים לילדים יעמוד על כ- 160 מיליון שקלים בשנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, על היוזמה החשובה והנחה אותו לפעול כדי שהשירות יינתן לציבור הילדים החל מהרגע הראשון במקביל – כלומר הן על ידי קופות החולים והן על ידי המרפאות הפרטיות ורופאי השיניים העצמאיים. ראש הממשלה הדגיש כי "חשוב שהציבור יקבל את השירות הרחב והטוב ביותר, ולכן יש לאפשר תחרות בריאה ופתוחה על מתן טיפולי השיניים לילדי ישראל. אסור להפלות את רופאי השיניים הלא מאוגדים. העיקרון צריך להיות שכל רופא שיניים, שירצה לתת את השירות הטוב ביותר לילדינו – יוכל לעשות זאת".

בישראל פועלות כ- 5,000 מרפאות שיניים עצמאיות ולצדן כ- 200 מרפאות המופעלות על ידי קופות החולים. לפי ההצעה שהובאה לממשלה, בשלב הראשון יסופקו טיפולי השיניים לילדים רק על ידי קופות החולים, ובהמשך ייבחנו תנאים שיאפשרו שילוב של רופאים עצמאיים. ראש הממשלה קבע, כאמור, כי השירות צריך להינתן לציבור החל מהרגע הראשון הן על ידי קופות החולים והן על ידי המרפאות הפרטיות ורופאי השיניים העצמאיים.

בג"ץ ידון בנושא

בתוך כך, שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר פנה בסוף השבוע אל מזכיר הממשלה צבי האוזר בבקשה כי בהצעת ההחלטה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, למתן טיפולי שיניים חינם לילדים, ישולבו גם הרופאים העצמאיים. הסתייגותו של בן אליעזר התקבלה בממשלה, וההחלטה כפופה לכך שיעבור שינוי בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כך שיאפשר שילוב גם של רופאים עצמאיים, תאגידים לרפואת שיניים וגופים התנדבותיים העוסקים כיום במתן שירותי רפואת שיניים.

ההסתדרות הרפואית פנתה אף היא הבוקר למזכיר הממשלה, ובו הוא מבקשת כי הממשלה לא תאשר את תוכנית טיפולי השיניים במתכונת שהוצעה. במכתב ששיגרו עו"ד אורנה לין ועו"ד גלי זינגר בשם ההסתדרות הרפואית, נאמר כי בג"ץ עדיין לא נתן החלטתו בעתירה שהגישה ההסתדרות כנגד החלטת הממשלה לייעד 65 מיליון שקלים מהסכום שיועד להרחבת סל הבריאות השנה לטובת טיפולי שיניים לילדים. בג"ץ אמור לדון בנושא בקרוב. ההסתדרות הרפואית מציינת עוד, כי ועדת העבודה, הרווחה והתרבות של הכנסת הגישה את עמדתה לבג"ץ הדן בעתירתה של ההסתדרות הרפואית ובו קבעה כי, לא ניתן להוציא לפועל את התוכנית לטיפולי שיניים בצורה שנעשתה, אלא יש לשנות קודם לכן את סעיפי החוק.

מנגד, הקואליציה לבריאות שיניים ציבורית בה חברים בין היתר עמותת "רופאים לזכויות אדם" וכן האגודה לזכויות האזרח, מברכת את סגן השר ליצמן ואנשי משרדו על "הצעד ההיסטורי" לכינון שירותי בריאות שיניים לילדים. "עם זאת", מזכירים חברי הקואליציה, "זהו רק הצעד הראשון למען בריאות שיניים ציבורית לכל; אנו קוראים לממשלת ישראל לקבל החלטה לביטול תשלומי ההשתתפות העצמית, ולהרחבה הדרגתית של השירות הציבורי, כך שיכלול ילדים עד גיל 18 וקשישים מעל גיל 65. הקואליציה קוראת לממשלה לאמץ את הצעת החוק עליה כבר חתמו 48 ח"כים מכל סיעות הבית, אשר תחייב את כיסוי השירות לילדים עד גיל 18 ולכל הקשישים, ללא כל השתתפויות עצמיות ובאמצעות מערך שירותים ציבורי בלבד".

עמותת "קרן דולב לצדק רפואי" בירכה אף היא על אישור הממשלה להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים. בעמותה הביעו סיפוק מאישור ההחלטה וגאים בכך שלקחו חלק מרכזי בפעילות הציבורית, שהובילה להחלטה, זאת באמצעות שתי עתירות שהגישו בנושא, אשר עודן תלויות ועומדות בבג"צ. "זהו הישג חלקי בלבד שילדים עד גיל 8 יהיו זכאים לטיפולי שיניים חינם", אמר עו"ד גלעד רוגל, יו"ר הצוות המשפטי של העמותה. "מה שמפריע לנו זה שחלק מהתקציב המיועד ליישום ההחלטה נלקח שלא כדין מתקציב ייעודי לתרופות מצילות חיים. אין ספק שמישהו שהיה אמור לקבל את התרופות האלה ירגיש בחסרונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully