וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליברמן: "מטריד שלחיזבאללה יש סקאדים"

29.4.2010 / 16:16

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לידיעות לפיהן סוריה העבירה טילים מסוג סקאד לארגון חיזבאללה, ואמר כי מדובר בעניין חמור מאוד. "זהו איום על יציבות האזור כולו"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לפרסומים לפיהם סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה ואמר כי מדובר בעניין חמור מאוד. במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של קולומביה, חיימה ברמודס מריסלדה, הוסיף שר החוץ כי התבטאות שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס לפיה לחיזבאללה יש יותר טילים מאשר לרוב מדינות העולם מטרידה. "לישראל אין כוונה לייצר פרובוקציות או ליזום מהלכים לא שקולים", אמר שר החוץ, "ישראל היא מדינה עם ממשלה אחראית. יחד עם זאת כששומעים את דברי שר ההגנה האמריקני זה בהחלט מטריד וזה איום על היציבות באזור כולו".

בנוגע לפתיחת שיחות הקירבה בין ישראל לפלסטינים הבהיר ליברמן כי "לא יהיו ויתורים נוספים לפני השגת הסכמים הדדים ומחייבים. הוא הוסיף כי "בכל מה שקשור לישראל, אנו מוכנים לא רק לקירבה אלא גם לשיחות ישירות למרות שיש לנו שאלות לגבי הצד שני". עם זאת, ליברמן העריך כי בתוך שבועיים ייפתחו שיחות הקירבה בין ישראל לפלסטינים. בדבריו, ביקר ליברמן את הצו שהוציא אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הקורא להחרמת מוצרי טלפוניה ישראלים.

"רוב שרי הרשות הפלסטינית יצטרכו לוותר על הטלפונים וכרטיסי ה-SIM זה לא סביר כמו שלא סביר לדבר על שלום ולהנציח טרור בכיכרות וברחובות אנשים שרצחו מאות בני אדם כולל אזרחים זרים", הצהיר שר החוץ. "חרם כלכלי לא הולך ביחד עם שיחות שלום. כשנתנו אפשרות לחברת סלולר שנייה, נתנו עוד תדרים, ובתמורה אנו מקבלים חרם על טלפוניה. כמו שישראל אפשרה לבתו של שר הפנים לעבור לניתוח והם הוציאו את הסרט על גלעד שליט".

ואילו לגבי הפרסום ששר החוץ המצרי הגדיר את ישראל כמדינת אויב, פרסום שמאוחר יותר הסבירו במצרים כאי-הבנה, אמר ליברמן כי, "קיבלנו את ההסברים, ועובדה שבשבוע הבא יש פגישה עם המצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully