וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין: "נתניהו ייתן לאובמה את ירושלים"

פנחס וולף

29.4.2010 / 14:10

חברי מרכז הליכוד ממשיכים להצביע בהכרעה על מועד הבחירות למוסדות המפלגה. יו"ר חטיבת מנהיגות יהודית במפלגה פייגלין: "אחרי ההצבעה לא תעניינו את ביבי"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

יו"ר חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד משה פייגלין קרא היום (חמישי) לחברי מרכז הליכוד להצביע נגד דחיית מועד הבחירות במפלגה ואמר "תבינו שאחרי ההצבעה היום, כמו שלא עניינתם את ביבי עד לרגע הזה, ודאי ודאי שלא תעניינו אותו יותר ודרכו תהיה סלולה לרוץ לאובמה ולתת לו את ירושלים שלכם. אל תתנו לזה לקרות".

מוקדם יותר הצביע ראש הממשלה בנימין נתניהו בקלפי במצודת זאב במסגרת הבחירות לשינוי חוקת המפלגה. לאחר הצבעתו אמר נתניהו לכלי התקשורת: "הקדשתי את היומיים האחרונים למאמצים על מנת לגרום לציבור ללכת להצביע בעד ההצעה שמאפשרת לי להתמקד בסוגיות החשובות. האויב הגדול הוא השאננות, אם הם נגד הם בלאו הכי יבואו להצביע. ואם הם בעד הם יגידו לדוד ומשה ויענקל להצביע בשבילם".

עוד אמר נתניהו ביחס לטענות כי מטרת ההצבעה להחליש את כוחו של חבר המפלגה משה פייגלין, "לא סימנתי אף אחד כאויב. רוב התנועה הזו היא לא תנועה משיחית קיצונית. היא תנועה ליברלית של ז'בוטינסקי. אנחנו בעד הרבה דברים. בעד מנחם בגין, בעד השלום, בעד צה"ל, בעד ירושלים, שצריך להתמקד בהם. יש רוב עצום בין החברים שתומך בהצעה, משום שכולם יודעים שכולם תומכים - הם אומרים שהם סומכים על החברים. אני מבקש מהם ללכת להצביע.

נתניהו הוסיף כי "אם ההצבעה לא תלך כפי שאני רוצה, נצטרך להקדיש חודשים לתהליך פנימי בתוך הליכוד. יהיה זמן לעשות את זה ואני מתכוון לעשות את זה, אבל זה לא הזמן עכשיו. עכשיו הזמן של המפלגה לעזור בעשייה. אנחנו מכבדים את המסגרת החוקתית, ועושים את מה שהיא אומרת לנו לעשות. המשימה היא לעשות זאת ברוב של שני שלישים. זה קשה, קשה מאוד, אבל למרות זאת אנו עושים זאת".

המתח בתנועה גבוה

כ-2,500 חברי מרכז הליכוד ניגשים היום לקלפיות להכרעת סוגיית מועד הבחירות והמתח בתנועה גבוה בעקבות המחלוקת המתגלעת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לפלג הימני במפלגה. נתניהו מבקש לדחות את הבחירות לוועידת הליכוד, ולשנות את התקנון כך שהבחירות לוועידה יתקיימו שלוש שנים לאחר הבחירות לכנסת בעוד חברי מרכז אחרים מתנגדים לכך.

עקב רצונו לשנות את תקנון המפלגה, פעל נתניהו, לצד שרים וח"כים נוספים מהליכוד, ואלו קיימו ביומיים האחרונים כנסים פוליטיים - במימונם ובהשתתפותם - לקראת ההצבעה.

גם יו"ר מרכז הליכוד, שר התקשורת משה כחלון, הצביע הבוקר בקלפי בסניף חיפה והתייחס לטענות על כך שהרצון לשנות את החוקה הוא פגיעה בדמוקרטיה. לדבריו, "אין דבר יותר דמוקרטי מהצבעה חשאית והצורך ברוב מיוחד של שני שליש מהמצביעים".

בתוך כך דווח כי בקלפי שבבית שמש נרשם עיכוב בהצבעה, זאת משום שאנשיו של פייגלין חסמו את הכניסה עקב דרישה להצבת משקיפים מטעמם בקלפי. בינתיים, הקלפי נפתחה וההצבעה שם החלה.

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully