וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש על רצון: אישיות פרברטית, חולנית והרסנית

27.4.2010 / 12:54

ביהמ"ש המחוזי החליט להאריך את מעצרו של גואל רצון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בהחלטה נכתב כי "אישיותו החולנית ניכרת בעדויות בני משפחתו ובשליטתו בנשותיו, שאת אישיותן סירס"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (שלישי) כי גואל רצון יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. רצון מואשם בעבירות של החזקה בתנאי עבדות, עבירות מין במשפחה, אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה.

השופטת חיותה כוחן כתבה בהחלטתה כי "אישיותו הפרברטית, החולנית וההרסנית באה לידי ביטוי ועוברת כחוט השני בשלל העדויות של נשותיו וילדיו, בדרכו הפתלתלה והנלוזה, בשליטתו המוחלטת בכל תחום בחייהן שלך הנשים. הוא אמלל אותן והרס את חייהן של הנשים הצעירות, עיוות את מחשבתן וסירס את אישיותן עד שאיבדו כליל את רצונן האישי ואת יכולת התנגדותן".

השופטת כוחן הוסיפה כי רצון הקיף את עצמו ב-21 נשים, הוליד מהן ילדים ושלט בהן ביד רמה. היא כתבה שמחומר הראיות שנחשף בפניה "הולכת ומתבהרת התמונה ולנגד העיניים מזדקרת תמונה של חיים הרסניים בתוך המשפחה המורחבת".

"כפה על נשותיו נידוי ושתיקה"

השופטת כתבה שרצון "אסף אליו נשים חלשות, צעירות ותמימות, אותן היה קל לשכנע שהעולם שנוצר סביבו הוא עולם טוב - לעומת העולם החיצון שכולו רע ומושחת. הוא ניתק אותן מקרובי משפחתן, הנהיג כללי התנהגות נוקשים וקפדניים בבית, כולל עונשים וניצל את הנשים למען בצע כסף. הנשים עבדו עבודת כפיים קשה על פי דרישתו, אך כספן בוזבז לצרכיו והן בקושי נהנו מפרי כפיהן עד כי התקשו לכלכל את ילדיהן".

בנוסף ציינה השופטת כי מכלול הראיות "מצביע על כך שהמשיב שלט בנשים ללא מצרים, והן התבטלו בפניו עד כי איבדו את אישיותן ואת רצונן. שליטתו המוחלטת הביאה לשעבודן המוחלט". כוחן הוסיפה שסעיף העבדות לא נידון בעבר ועל כן היה עליה ליצוק תוכן למילות החוק והגיעה למסקנה כי אכן מאסר עולים בקנה מדה עם החוק.

היא הוסיפה כי ישנן ראיות לכאורה לשורה ארוכה של עבירות מין שחלק ביצע כלפי קטינות וחלקן בתוך המשפחה ."על אף האצטלה שעטה על עצמו כאיש טוב ומיטיב, יש בהתנהלותו לא מעט רשעות וזו באה לידי ביטוי בעונשים שהטיל על נשותיו – ריחוק, נידוי ושתיקה מתמשכת שפגעו ברגשות הנשים וגרמו להן סבל לא מבוטל".

בנו של רצון: ממשיך לתמוך באבא

עורכת הדין של רצון שלומציון גבאי מהסנגוריה הציבורית אמרה כי בכוונתה לערער לעליון על ההחלטה. לטענתה, השופטת לא אפשרה לה לטעון לגבי עילת המעצר ולשלול את מסוכנותו של מרשה, ולכן בכוונתה לערער. בנו של רצון יגאל אמר לאחר הדיון כי למרות כל מה ששמע הוא ממשיך לעמוד לצד אביו. "אני ממשיך לתמוך בו כי זו חובתי. אני חייב לכבד את אבי ואני אמשיך לעזור לו". הוא הוסיף שביקר את אביו בכלא ולדעתו הוא אדם חזק ויצליח להתמודד.

בתחילת חודש ינואר נעצר רצון על ידי חוקרי מחלק החקירות במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב. זאת לאחר שנודע כי לרצון היו 17 נשים מהם נולדו לו כ-40 ילדים, המתגוררים בדירות שונות ברחבי תל אביב. החוקרים פשטו על דירות המשפחה השונות השוכנות במתחם אחד בדרום העיר, ובין היתר עיכבו לחקירה מספר מנשותיו.

בחודש פברואר עתר רצון לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שירות בתי הסוהר ונגד החזקתו בבידוד. רצון דרש בנוסף לאפשר לו להיפגש עם פרקליטתו פנים אל פנים ולא מבעד לחלון זכוכית, וכן ערער לביהמ"ש העליון על החלטת המחוזי שלא לאפשר לו לשוחח טלפונית עם קרובי משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully