וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יחזיר לחיילי המילואים כסף עבור נסיעות

יהושע בריינר

27.4.2010 / 12:38

בצה"ל מתכננים לבטל את תלושי הנסיעה בחינם לאוטובוסים המצורפים לצווי המילואים ובמקום זאת לשלם לחיילים באופן ישיר. "רוב החיילים מעדיפים להגיע ברכבם הפרטי"

האם צווי הקריאה למילואים משנים את פניהם? בצה"ל מתכוונים להוריד את תלושי הנסיעה בחינם לאוטובוסים המצורפים לצווי הקריאה הנשלחים לחיילי מערך המילואים, ובמקום זאת לשלם לחיילים באופן ישיר את עלות הנסיעה מביתם לבסיסים.

באחרונה החלה עבודת מטה בהנחיית סגן הרמטכ"ל בני גנץ שתבדוק את העלויות המשוערות של מתן החזרים לחיילי המילואים עבור נסיעותיהם לבסיסים. לפי התוכנית הסכום יילקח התקציב המועבר לחברות התחבורה הציבורית, ובסופו של דבר לא יחולקו יותר שוברי הנסיעה המצורפים לצווים והמילואימניק יקבל החזר שהוא שווה ערך לנסיעה באוטובוס.

עבודת המטה מגיעה בעקבות תלונות שהצטברו בשנים האחרונות שהגיעו מקרב חיילי המילואים שביקשו למצוא דרך לקבל החזרים עבור נסיעותיהם לבסיסים. בבדיקה שנערכה הסתבר כי פחות מעשרים אחוזים מכלל חיילי המילואים משתמשים בשוברי הנסיעה בתחבורה הציבורית המאפשרים להם נסיעה חינם. "הנסיעה באוטובוסים למילואים הוא משהו ארכאי שעבר מן העולם", אומר קצין בכיר, "רוב הקווים בכלל לא מגיעים לבסיסים, חלקם מגיעים רק מספר פעמים מועטות ביום וקשה מאוד למצוא חיילים שמשתמשים בזה. רוב החיילים מעדיפים להגיע ברכבם הפרטי ואם אפשר להעביר את הכספים המשולמים לחברות האוטובוסים אל אותם חיילים, אז למה לא?".

לדברי הקצין, גם המילואימניקים המגיעים בכלי רכב שניתנו להם על ידי מקום עבודתם נאלצים לספוג את הוצאות הנסיעה לבסיסים, הנמצאים לעיתים במקומות מרוחקים, שכן נסיעה זו יורדת מכיסם משום שאין זה נחשב להם כנסיעה במסגרת העבודה.

"למרות שבסך הכל אין הרבה תלונות בנושא, כי רוב האנשים שמגיעים למילואים עושים את זה מתוך רצון ולא מתחשבנים על החזרי נסיעות - אין זה אומר שהבעיה לא קיימת", אומר הקצין. על פי הערכות, הדבר עשוי לחסוך לצה"ל מאות אלפי שקלים, במידה שהתוכנית אכן תצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully