וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים התבצרו בבתים להריסה ברמת מיגרון

27.4.2010 / 11:10

אנשי המנהל האזרחי פעלו להריסת 4 מבנים במאחז רמת מיגרון שבחבל בנימין. מספר צעירים שהתבצרו במקום השליכו שני צמיגים בוערים לעבר שוטרי מג"ב. בירושלים הגיעו הבוקר פקחים על מנת לערוך מדידות בבית המריבה לקראת ביצוע צו האטימה וההריסה

אנשי המנהל האזרחי פעלו היום (שלישי) במאחז רמת מיגרון שבחבל בנימין להריסת ארבעה מבנים, שנבנו לדבריהם בניגוד לחוק. מספר צעירים שהגיעו למקום ניסו להתנגד להריסה והתבצרו במבנים, כוחות של מג"ב פינו אותם. הצעירים השליכו שני צמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון. מוקדם יותר הרסו הכוחות 4 מבנים במאחז מעוז אסתר וכן מבנה נוסף סמוך לבעל חצור. המתנחלים במאחזים אמרו בתגובה כי בכוונתם להקים עוד היום את המבנים שנהרסו ולשוב ולאייש את המבנים. סמוך ליישוב כוכב יעקב נהרס מבנה נוסף, המכונה על ידי המתנחלים "הבקתה של אובמה".

בתוך כך נפתח הבוקר פרק נוסף בקרב על בית יהונתן בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. פקחי עיריית ירושלים החלו הבוקר בביצוע מדידות בבית יהונתן במזרח העיר על מנת להיערך לביצוע צו האטימה וההריסה שהוצא לו, כך דווח בקול ישראל.

דיירי הבית מסרו בהודעה כי הם מתפלאים שהיועץ המשפטי לעירייה, עורך הדין יוסי חביליו, מנצל את שהותו של ראש העיר ניר ברקת בחו"ל, כדי לקדם את איטום הבית, כך דווח בגלי צה"ל. חביליו וברקת חלוקים בדעותיהם על בית יהונתן ולאחרונה החריפה המתיחות בין השניים לאחר שהיועץ דרש מהעירייה ליישם צו פינוי של בית יהונתן וראש העיר ביקש לאפשר לבחון אפשרויות משפטיות אחרות.

בסוף חודש מרץ הגישה מפלגת מרצ עתירה לבג"ץ בדרישה להורות לממשלה, למשטרה ולעיריית ירושלים לפנות את בית יהונתן. לפי העתירה המדינה אינה אוכפת את החלטת בית המשפט המחוזי, שניתנה לפני כשנתיים, ואשר קבעה כי יש לאסור על כל שימוש בבניין ולאטום אותו.

בתחילת מרץ שלחו דיירי בית יהונתן מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה, משה לדור ולבית המשפט ובו הצעת פשרה לסיום הסכסוך סביב הבית. הדיירים הציעו לאטום את הקומות העליונות בבית על חשבונם, ובכך למנוע את איטום המבנה כולו כפי שדורשות הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully