וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל נזף בתא"ל עימאד פארס

26.4.2010 / 1:00

מפקד אוגדת הגליל לשעבר עמד לדין משמעתי בגין הדיווח הכוזב שמסר על תאונה ברכבו הצבאי שבו נהגה אשתו. הוא ספג עונשים קלים של התראה ונזיפה, ובימים הקרובים יכריע הרמטכ"ל לגבי עתידו בצבא. פרקליטו: "לתא"ל פארס יש עוד הרבה מה לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל"

מפקד אוגדת הגליל לשעבר, תת אלוף עימאד פארס, הורשע אמש (ראשון) בשני סעיפים במסגרת הליך משמעתי בפני סגן הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ, וקיבל עונשים קלים של התראה ונזיפה. בימים הקרובים יכריע הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, לגבי עתידו בצה"ל.

פארס הועמד לדין משמעתי בבסיס הקריה בתל אביב בגין דיווח כוזב על תאונה ברכבו הצבאי שבו נהגה אשתו. הוא נשפט על ידי סגן הרמטכ"ל, לאחר שסירב להישפט על ידי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף דני ביטון, בטענה כי לא יעשה לו משפט צדק. על העבירה של אי קיום הוראות, בכך שאפשר לאשתו לנהוג ברכבו חרף האיסור על כך בפקודות הצבא, ספג פארס התראה. על עבירות במסמכים צבאיים הוא קיבל נזיפה.

במהלך הדיון בקריה, שנמשך שלוש שעות וחצי, אמר האלוף בני גנץ כי "לצד העבירות לא ניתן להתעלם מהזכויות הרבות אותן צבר פארס לאורך שנות שירותו בצה"ל".

בדיון העיד גם נהגו האישי של פארס, שמילא את דו"ח התאונה לחברת הליסינג. הנהג העיד כי פארס עצמו לא ידע על מילוי הדו"ח השגוי, אלא רק בדיעבד. עם זאת, בצה"ל מעריכים כי בימים הקרובים ייקרא פארס לשיחה עם הרמטכ"ל, בו הוא יודיע לו על סיום דרכו בצה"ל.

"תא"ל פארס הינו קצין עתיר זכויות המשרת את המדינה שנים רבות ומילא שורה ארוכה של תפקידים בהצלחה", אמר עורך דינו אבי עמירם, "ואני מאמין שאפיק זה יימשך. יש לתא"ל פארס עוד הרבה מה לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל ואני תקווה שתרומה זו תבוא לידי ביטוי בהמשך שירותו הצבאי".

חזר בו מההתפטרות אחרי הדחת תמיר

פארס מואשם בכך שאפשר לאשתו לנהוג ברכבו הצבאי בניגוד להנחיות, ולפי החשד אף חתם על מסמכים המעידים, כי בזמן התאונה שביצעה אשתו הוא היה עמה. פארס מכחיש את המיוחס לו.

לפני כחודשיים החליט סגן הפרקליט הצבאי, אלוף משנה שרון אפק, שאין מקום להעמיד את פארס לדין צבאי בגין עבירות פליליות. בחוות הדעת שכתב אל"מ אפק נאמר, כי "אין צורך להכביר מלים בעניין ערך האמינות וחשיבות אמירת האמת בצה"ל. כוחו של צה"ל נשען על עמוד שדרה של מפקדים ישרים ואמינים אשר דבריהם אמת וכל האמת, ודיווחיהם חקוקים בסלע".

אפק המליץ לרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, כי חריגה חמורה זו תטופל במישור הפיקודי באמצעות נקיטת צעד פיקודי משמעותי כנגד פארס. משמעות הדבר היא שאשכנזי יוכל לקבל החלטה להדיח את פארס מצה"ל, אף שהוא לא הואשם בפלילים.

עם חשיפת הפרשה הודיע פארס על התפטרותו מהצבא, אולם חזר בו מהכרזת ההתפטרות לאחר מתן גזר הדין בערעור של צ'יקו תמיר. "בסופו של יום אנחנו רואים שההר הוליד עכבר" אמר מקורב לפארס, "ניסו להשוות אותו לפרשה של צ'יקו תמיר אבל אין קשר בין הפרשות. בנוסף לכך, העובדה שבכירי צה"ל, כולל הרמטכ"ל עצמו, דחק בעימאד להתפטר על אירוע שכלל לא נחקר היא שערורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully