וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גוף שמיימי" בוער נפל בחוף בבת ים

איילה חננאל

25.4.2010 / 0:02

לדברי המשטרה מדובר במטאור בגודל שני ס"מ ריבועיים שנפל בחוף הנפרד בעיר ולא גרם לנפגעים או לנזק. עדי ראיה סיפרו כי החפץ בער בעת נפילתו

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: אילן לילוש, משטרת ישראל)

עצם אותו מכנים במשטרה כ"גוף שמיימי" נחת בצהרים (שבת) בחוף ימה של בת ים. במשטרה אומרים כי הגוף, שגודלו כשני ס"מ ריבועיים, לא גרם נזק והועבר למכון הגיאולוגי לבדיקה.

בשעה 11:30 התקבל דיווח במשטרה על חפץ שנפל מהשמיים בחוף הנפרד בבת ים. כוחות משטרה וחבלנים הוזעקו למקום וניגשו לטפל בחפץ השמיימי שלדברי עדי ראיה בער בעת נפילתו. החבלן אסף את החפץ שבמשטרה מגדירים כ"מטאור", והעבירו למכון הגיאולוגי להמשך בדיקה. לדברי המשטרה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק במקום הנפילה.

חדירתו של החפץ השמיימי לאטמוספרה ועצם נפילתו על הארץ הנה אירוע יוצא דופן שכן מרבית המטאוריטים הנעים לכיוון כדור הארץ נשרפים בכניסה לאטמוספרה. לעתים נדירות חודר לאטמוספרה מטאורואיד גדול במיוחד, הנצפה כ"כדור-אש".

המטאורים בהם ניתן להבחין כשהן נשרפים באטמוספרה נעים בגובה של 100 עד 150 קילומטרים ומהירותם נעה בין 11 ל- 74 קילומטרים בשנייה. אסטרונומים סבורים שהמטאוריטים הם שרידים שנותרו מתקופת היווצרותה של מערכת השמש, או שרידיהם של כוכבי לכת או כוכבי שביט שהתפרקו, או כוכבי לכת קטנים.

עדכון ראשון: 15:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully