וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים יכבו היום את האור למען כדור הארץ

אריאל נוי

22.4.2010 / 7:00

ברחבי העולם וב-14 ערים בישראל יכבו את האור למשך שעה בניסיון להגביר את המודעות למאבק למען הסביבה. מנכ"ל "חיים וסביבה" לוואלה! חדשות: "זה גם יום חג וגם יום של חשבון נפש על הסכנות שעוד לפנינו"

העולם יציין היום (חמישי) את יום כדור הארץ הבינלאומי אשר יעמוד בסימן "סדר יום ירוק" ובמסגרתו יתקיימו שורה של אירועים ופעילויות ברחבי הארץ. במרכז האירועים שיתקיימו תהיה "שעת כדור הארץ" אשר הפכה למסורת שנתית ואשר כחלק ממנה 14 ערים ברחבי המדינה יכבו את האור ברחובותיהן ובבתיהן. בנוסף, יתקיים טקס הענקת אותות "הגלובוס הירוק" למצוינות סביבתית של ארגון "חיים וסביבה"- ארגון הגג של ארגוני הסביבה במעמד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וכן טקס הענקת פרס "פראט" למצוינות תקשורת סביבתית. כמו כן פעילי ארגון הסביבה יקיימו כנסים ופעילויות קהילתיות ברחבי הארץ.

נאור ירושלמי, מנכ"ל "חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה, מסר לוואלה! חדשות כי "יום כדור הארץ הוא יום חג לכל אנשי הסביבה. היום שבו הציבור הרחב מפגין את כוחו מול מקבלי ההחלטות ויכול לדרוש מהם להציב את נושא הסביבה ובריאות הציבור במקום גבוה ביותר בסדרי העדיפויות שלהם. אבל זהו גם יום של חשבון נפש על האתגרים והסכנות שעוד נמצאים לפנינו בנושא הסביבתי".

"שעת כדור הארץ" תתקיים בישראל זו השנה השלישית. תושבים ועסקים ב-14 ערים יכבו את האורות למשך שעה וזאת בצעד סמלי שמטרתו להעלות את המודעות לצורך הדחוף לצמצם את צריכת האנרגיה ולהשפעותיה ההרסניות על אקלים כדור הארץ. הערים אשר משתתפות השנה ב"שעת כדור הארץ" הן: תל אביב- יפו, ירושלים, חיפה, באר שבע, כפר סבא, אילת, אשקלון, דימונה, יבנה, מודיעין, מכבים- רעות, נס ציונה, פתח תקווה, ראשון לציון ורעננה.

בין האירועים הנוספים שיתקיימו יהיו הופעה של רמי פורטיס, שי גבסו ו"המראות", שלומי שבן וגבע אלון בכיכר רבין בתל אביב, הופעה של שירי מימון מול חומות העיר העתיקה בירושלים, מחזמר לילדים "על לוגי ואקולוגי" ביבנה, יום עיון בנושאי סביבה ומים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, הפנינג המוני לתלמידים במוזיאון "המדעטק" בחיפה, הקרנת סרטו של אל גור "אמת מטרידה" בנס ציונה בפני חניכי תנועות נוער, פסטיבל "אקולנוע" מקומי אשר יתקיים בזיכרון יעקב והחידון הארצי לאסטרונומיה וחלל על שם אילן רמון אשר יתקיים בבאר שבע.

יום כדור הארץ הבינלאומי נוסד לפני 40 שנה בארצות הברית. באותו היום התקיימו במאות מכללות, אוניברסיטאות, בתי ספר וערים ברחבי ארצות הברית שורה של כנסים, הפגנות ואירועים ציבוריים לציון המאבק למען סביבה טובה יותר. לפי ההערכות, כמיליארד בני אדם יציינו השנה את "יום כדור הארץ הבינלאומי" בעשרות אלפי אירועים שיתקיימו כמעט בכל ארצות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully