וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי וזחאלקה יוצאים לבקר את קדאפי בלוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2010 / 10:53

משלחת של בכירי הציבור הערבי בישראל הכוללת גם ח"כים מהמגזר, תצא לביקור בטריפולי ותיפגש עם שליט לוב. ח"כ זחאלקה: "נעביר לו מסר שערביי ישראל רוצים 'ששערי העולם ייפתחו' בפניהם"

משלחת של בכירי הציבור הערבי בישראל תצא בסוף השבוע לטריפולי לביקור בן יומיים כדי להיפגש עם שליט לוב מועמר קדאפי ולבקר בארצו. המשלחת צפויה לכלול 30 אנשים, ביניהם חברי כנסת ערבים, ראשי ערים, אקדמאים, עיתונאים, סופרים ואנשי ציבור. יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה, המשתתף במשלחת, אמר לוואלה! חדשות כי המסר העיקרי שיעבירו ראשי הציבור הערבי לקדאפי הוא שערביי ישראל רוצים "ששערי העולם ייפתחו" בפניהם ללא קשר להסדר פוליטי.

"הצעד הראשון שעשה קדאפי בתוקף תפקידו כיו"ר הפסגה הערבית הוא להזמין אותנו ללוב ואנחנו מברכים על כך", אמר ח"כ זחאלקה. "בכוונתנו לדון עמו ועם יתר האנשים שעמם ניפגש בקשר של העולם הערבי לציבור הערבי בארץ. אנחנו נמצאים בגטו כפול – גם בגטו ישראלי וגם בגטו של העולם הערבי. שחקנים שלנו לא מציגים הצגות שלהם בתיאטראות ברחבי העולם הערבי, אקדמאים לא מציגים את מחקריהם בכנסים בעולם הערבי. הקשר התרבותי-פוליטי שלנו עם רוב העולם הערבי אינו מתקיים".

"הדבר הטבעי הוא שיהיה קשר ושיאפשרו לנו לנסוע. אנחנו לא מתכוונים לחכות שיהיה הסדר, הדבר הזה הוא בנפשנו, שכן מדובר במרחב התרבותי, החברתי והאנושי שלנו", הוסיף ח"כ זחאלקה. "אנחנו רוצים ששערי העולם הערבי ייפתחו בפנינו בלי קשר להסדר פוליטי כזה או אחר". ח"כ זחאלקה סיפר עוד כי הוא וחבריו קיבלו את ההזמנה לבקר בלוב באמצעות שגריר לוב בעמאן. בין חברי המשלחת נמצאים גם ח"כ אחמד טיבי, ח"כ עפו אגברייה, ח"כ מוחמד ברכה וח"כ טלב א-סנע.

ח"כ טלב א-סנע אמר לוואלה !חדשות כי זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה מוזמנת משלחת רמת-דרג של הציבור הערבי לביקור בלוב ולכן זו פריצת דרך חשובה. "ללוב יש מעמד חשוב כעת כמארחת של הליגה הערבית ושל הפסגה הערבית ולכן אנחנו מייחסים חשיבות רבה להזמנה ולביקור. חשיבותו של הביקור היא בעצם קיומו ותזמונו. אין ספק שתהיה התייחסות לנושאים שקשורים לאזרחים הערבים בישראל וגם לנושאים מדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully