וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אין סיבה שתפרוץ מלחמה בקיץ"

שר הביטחון דחה את דברי מלך ירדן, לפיהם המזרח התיכון עלול להיקלע למלחמה אם לא תחול בקרוב התקדמות במו"מ בין ישראל לפלסטינים. על גלעד שליט: "נמשיך לעשות כל דבר ראוי ואפשרי כדי להשיבו"

שר הביטחון אהוד ברק העריך הבוקר (שני) כי אין סיבה לפרוץ מלחמה בקיץ והבהיר כי לישראל אין כוונה ליזום מתקפה בצפון. בראיון לקול ישראל אמר ברק: "אני חושב שאין סיבה שתפרוץ מלחמה... האבחנה היסודית היא לשאוף להתקדמות מדינית. אפס מעשה לא מוביל אותנו לדבר". ברק אמר את הדברים בעקבות אזהרת מלך ירדן עבדאללה, לפיה אם לא תהיה התקדמות במו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים, עלולה לפרוץ בקיץ מלחמה במזרח התיכון.

לדברי שר הביטחון, לישראל יש די עוצמה וביטחון עצמי לאפשר הסדר של שתי מדינות, ואם יתברר שאי אפשר להגיע להסדר כזה יידעו מדינות כי האחריות נופלת על כתפי הפלסטינים. בתשובה לשאלה האם יחסי ישראל וארה"ב נקלעו למשבר, אמר ברק: "יש טעויות, ויש קריאת מציאות שלפעמים היא שונה. לבטח שאצלנו אין כוונה להעכיר את היחסים. אני חושב שהדרך לצאת היא לחדש... יוזמה מדינית שאינה פוחדת לדבר על כל סוגיות הליבה כמו בממשלות קודמות. ממשלות ישראל בכל השנים התגברו על הדרישה האמריקאית לשכונה זו או אחרת, עם הנכונות המדינית להגיע להסדר. ברגע שיש נכונות כזו, ההוכחה עוברת לידי הפלסטינים".

שר הביטחון שב ואמר כי על ישראל "לעשות כל דבר ראוי ואפשרי להחזיר את גלעד שליט הביתה במהירות". הוא הודה כי הממשלה טרם עמדה במבחן התוצאה בעניין זה.

לגבי אירן אמר ברק כי תכנית הגרעין של טהרן היא אתגר לסדר העולמי והאזורי והזהיר מפני מירוץ גרעין במזרח התיכון. לדבריו, על ישראל לפעול לקידום סנקציות יעילות ותחומות בזמן נגד אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully