וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי לופוליאנסקי שוחרר היום למעצר בית

18.4.2010 / 0:01

ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, החשוד בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, שוחרר היום ממעצרו. עורך דינו: "אני שמח על השחרור, לאחר שנאלץ לשבת במעצר ללא צורך"

יומיים לאחר שדחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את ערעורו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, על מעצרו, התבשר לופוליאנסקי כי היום (ראשון) הוא משוחרר ממעצר אל ביתו. לופליאנסקי ישוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית. ההסכם הזה התקבל בין המשטרה לבין פרקליטו, עורך הדין יאיר גולן. עו"ד גולן אמר לוואלה! חדשות כי הוא "שמח שלופוליאנסקי ישוחרר, לאחר שלדבריו ישב מספר ימים במעצר ללא צורך".

לופוליאנסקי יישב בביתו במעצר בית מלא למשך עשרה ימים בערבות של כ-100 אלף שקל. הוא יורשה לצאת לבדיקות רפואיות, אולם נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים למשך 90 יום ולהיכנס למשרדי יד שרה והעירייה למשך 40 יום. כמו כן אסור על ראש העיר לשעבר, לעזוב את הארץ ועליו להפקיד דרכונו למשך 180 יום.

לופלואינסקי נעצר ביום רביעי האחרון בחשד למעורבות בפרשת "הולילנד". הוא חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בית משפט השלום בראשון לציון האריך באותו יום את מעצרו בחמישה ימים עד יום ראשון.

לפי החשד, קיבל לופליאנסקי, ששימש בעת אישור פרויקט הנדל"ן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים, הוא קיבל מיזמי הפרויקט שוחד בגובה מיליון וחצי שקלים במזומן. מבקשת הארכת מעצרו ומחקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה עולה כי לפי החשד, הכסף שולם ללופליאנסקי כמסווה לתרומה לארגון "יד שרה", אשר באותן שנים הוא עמד בראשו. המשטרה גם חושדת שבין 2001 ל-2006 שלשל לופוליאנסקי לכיסו כ- 1.4 מיליון שקלים ובן היתר פעל לקבלת 30 אלף דולר לידיו, אותם העביר כתשלום לפעילי השטח במערכת הבחירות בשנת 2003, בה נבחר כראש העיר.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס ביום חמישי לפרסומים, לפיהם הוא חשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקט "הולילנד", ובנאומו במשרדו בתל אביב אף שלח רמיזות עבות לכיוונו של סגנו דאז לופוליאנסקי שהחליף אותו בראשות העירייה.

אולמרט הבהיר שהוא תמך בפרויקט הנדל"ן מראשיתו, מכיוון שלדבריו הוא כלל שלושה בתי מלון לחיזוק התיירות בירושלים ויחידות דיור לאוכלוסייה לא חרדית שבעירייה רצו להביא למרכז העיר. יחד עם זאת הוסיף אולמרט כי לאחר שסיים לכהן כראש עיריית ירושלים, שונו לגמרי תוכניות הפרויקט, ולדבריו לא היתה לו שום יד בשינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully