וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוואן ברגותי: "לא נפסיק את האינתיפאדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.4.2010 / 10:33

בכיר פתח מרוואן ברגותי העניק ראיון מיוחד לציון שמונה שנים לשהייתו בכלא הישראלי. על מאבק הפלסטינים אמר ברגותי כי "כל עוד יש כיבוש, המאבק והלחימה לא יפסיקו"

בכיר פתח מרוואן ברגותי העצור בכלא הישראלי אמר היום (חמישי) כי "האינתיפאדה היא כמו הר געש שמתפוצץ ללא אזהרה מוקדמת". בראיון לציון שמונה שנים לשהייתו בכלא הישראלי אמר ברגותי, המכהן גם כחבר הוועד המרכזי של פתח, כי "האינתיפאדה לא תבוא אם פלג או מנהיג כלשהו יקרא לפתוח בה. בניגוד לפעולה צבאית, הפגנה, תהלוכה או מחאה שמחייבות החלטה - האינתיפאדה לא תפרוץ בעקבות החלטה והיא לא מחכה לאישור מגורם כלשהו".

בראיון שפורסם בעיתונים הפלסטינים ובעיתון הסעודי "אל-ווטן" אמר עוד ברגותי כי "לעם הפלסטיני האדיר יש ניסיון, חוכמה ורצון שיגרמו לו לפתוח באינתיפאדה, בזמן ובשיטה שימצא לנכון, שכן האינתיפאדה מבטאת את רחשי הלב ואת ההבנה של הפלסטינים באשר הם". הוא הוסיף ואמר כי "כל עוד יש כיבוש, המאבק והלחימה לא יפסיקו".

"העם הפלסטיני לא יפסיק את האינתיפאדות", אמר. "כל דור מגיע עם האנרגיה שלו, ועמים שעומדים בפני התנכלות, דיכוי, הרג, רדיפות ועושק, לא יוותרו על זכויותיהם". לדבריו, מי שסבור שהעם הפלסטיני יוותר על זכויותיו בשל הסבל והעינויים הרבים שהוא עובר – טועה טעות מרה "שכן הסבל רק מחזק אותנו וגורם לנו לדבוק בעצמאות ובחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully