וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הכור בבושהר יחל לפעול באוגוסט

יו"ר הסוכנות הרוסית לאנרגיה אטומית הודיע כי הכור הגרעיני שנבנה על ידי רוסיה בעיר בושהר שבאירן לא מהווה איום על המשך מניעת הפצת נשק גרעיני

כור גרעיני שנבנה על ידי רוסיה במתקן גרעיני בבושהר שבאירן מתוכנן להתחיל לפעול בחודש אוגוסט, כך מסר הלילה (חמישי) יו"ר הסוכנות הרוסית לאנרגיה אטומית, סרגיי קיריינקו. "ההשקה מתוכננת לאוגוסט. אנו עומדים בזמנים", אמר קיריינקו לכתבים בארגנטינה במהלך ביקורו בדרום אמריקה.

קיריינקו הוסיף כי "הכור בבושהר אינו מאיים על המשך מניעת הפצת נשק גרעיני בשום דרך. אף אחד לא מודאג מבושהר". הוא הוסיף כי החרפת הסנקציות נגד אירן "לא קשורה לכור בבושהר".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מתחה ביקורת על החלטתה של רוסיה להפעיל את תחנת הכוח הגרעינית. לדבריה, מהלך זה היה "מוקדם מידי", ואין עדיין ערבויות באשר למטרתה של תכנית הגרעין האירנית.

רוסיה הסכימה לבנות את הכור בבושהר לפני כ-15 שנים. עם זאת, הפרויקט בהיקף של כמיליארד דולרים סבל מעיכובים רבים. דיפלומטים אמרו כי רוסיה השתמשה בפרויקט על מנת למנף את יחסיה עם אירן.

"סחטנות גרעינית"

אתמול הגישה אירן למועצת הביטחון של האו"ם תלונה רשמית נגד ארצות הברית, בשל מה שהיא מכנה, ההאשמות חסרות הבסיס נגד תכנית הגרעין למטרות שלום של אירן, כך דיווחו סוכנויות הידיעות במדינה.

במכתב מאשימה אירן את נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניהול "סחטנות גרעינית", וטוענת כי מדיניות התקיפה הגרעינית החדשה של ארה"ב מכילה איומים להתקפה גרעינית נגד אירן. ההודעה באה לאחר שאמש אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי ארצו תגיב באופן חיובי אם ארה"ב תשנה את המדיניות כלפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully